Unreal Engine oyun motoru ile oyun geliştirmenin temel prensiplerini tanımlama, Unreal Engine kullanarak oyun tasarlama ve geliştirme yetkinliği kazanma
Dersin İçeriği
Bu ders; Arayüze giriş ve araçların kullanılması,Unreal Engine Programlamaya giriş,Temel Seviye Tasarımı,Temel Vektörler,Fiziksel Materyaller,Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme,Sabit Kuvvet,Çarpışma Tespit Metodları,Materyal kullanımı,Temel Fizik Kuralları, GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),Kameralar ve Işıklandırma,Karakter animasyonu,Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
11, 12, 13, 14, 17, 2, 3, 5, 6, 8, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Arayüze giriş ve araçların kullanılması
2
Unreal Engine Programlamaya giriş
3
Temel Seviye Tasarımı
4
Temel Vektörler
5
Fiziksel Materyaller
6
Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme
7
Sabit Kuvvet
8
Çarpışma Tespit Metodları
9
Materyal kullanımı
10
Temel Fizik Kuralları
11
GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)
12
Kameralar ve Işıklandırma
13
Karakter animasyonu
14
Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
20
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
13
13
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
1
20
20
Toplam İş Yükü (Saat)
150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DİJİTAL OYUN TASARIMI
-
Güz Dönemi
1+2
2
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Unreal Engine oyun motoru ile oyun geliştirmenin temel prensiplerini tanımlama, Unreal Engine kullanarak oyun tasarlama ve geliştirme yetkinliği kazanma
Dersin İçeriği
Bu ders; Arayüze giriş ve araçların kullanılması,Unreal Engine Programlamaya giriş,Temel Seviye Tasarımı,Temel Vektörler,Fiziksel Materyaller,Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme,Sabit Kuvvet,Çarpışma Tespit Metodları,Materyal kullanımı,Temel Fizik Kuralları, GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),Kameralar ve Işıklandırma,Karakter animasyonu,Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
11, 12, 13, 14, 17, 2, 3, 5, 6, 8, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Arayüze giriş ve araçların kullanılması
2
Unreal Engine Programlamaya giriş
3
Temel Seviye Tasarımı
4
Temel Vektörler
5
Fiziksel Materyaller
6
Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme
7
Sabit Kuvvet
8
Çarpışma Tespit Metodları
9
Materyal kullanımı
10
Temel Fizik Kuralları
11
GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)
12
Kameralar ve Işıklandırma
13
Karakter animasyonu
14
Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.