Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
DİJİTAL OYUN TASARIMI 1+2 2 5
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Unreal Engine oyun motoru ile oyun geliştirmenin temel prensiplerini tanımlama, Unreal Engine kullanarak oyun tasarlama ve geliştirme yetkinliği kazanma
Dersin İçeriği Bu ders; Arayüze giriş ve araçların kullanılması,Unreal Engine Programlamaya giriş,Temel Seviye Tasarımı,Temel Vektörler,Fiziksel Materyaller,Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme,Sabit Kuvvet,Çarpışma Tespit Metodları,Materyal kullanımı,Temel Fizik Kuralları, GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),Kameralar ve Işıklandırma,Karakter animasyonu,Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1, 12, 13, 14, 15, 16, 22, 4, 5, 6, 8 A, C, D
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 22: probleme dayalı öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Arayüze giriş ve araçların kullanılması
2 Unreal Engine Programlamaya giriş
3 Temel Seviye Tasarımı
4 Temel Vektörler
5 Fiziksel Materyaller
6 Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme
7 Sabit Kuvvet
8 Çarpışma Tespit Metodları
9 Materyal kullanımı
10 Temel Fizik Kuralları
11 GUI (arayüz tasarımı ve programlaması)
12 Kameralar ve Işıklandırma
13 Karakter animasyonu
14 Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik
Kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
0
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
0
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
0
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
0
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
0
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
0
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
0
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
0
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
0
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
0
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
0
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 2 20 40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 13 13
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 15 15
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Performans Görevi, Bakım Planı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu