Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BİLİŞİM VE İNOVASYON-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik bilişimi ve inovasyonu hakkında bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hemşirelik Bilişimi ve İnovasyona Giriş,Veri, Enformasyon ve Bilgi,İnovasyon Süreci: Tasarım Düşüncesi,İnovasyon Süreci: Düşünceden İnovasyona,Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-I,Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-II,Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-III,Elektronik Sağlık Kayıtları,Klinik Karar Destek Sistemleri,Sağlık ve Hemşirelikte Yapay Zeka ,Sağlık ve Hemşirelikte Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik ,Tele-Sağlık İnovasyonları,Tüketici Sağlık Bilişimi ,Bioinformatikte İnovasyonlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelikte inovasyon sürecini açıklar.10, 16, 19, 9C
2. Hemşirelik ile ilgili inovasyon gereksinimlerini belirler.10, 12, 16, 9L
3. Hemşirelikte bilişimin kullanıldığı alanları açıklar. 12, 16, 19C, L
4. Hemşirelikte bilişim ve inovasyonun etkilerini yorumlar.12, 16, 19C, L
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hemşirelik Bilişimi ve İnovasyona GirişBirinci kaynağın incelenmesi
2Veri, Enformasyon ve Bilgiİkinci kaynağın incelenmesi
3İnovasyon Süreci: Tasarım DüşüncesiÜçüncü kaynağın incelenmesi
4İnovasyon Süreci: Düşünceden İnovasyonaÜçüncü kaynağın incelenmesi
5Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-IDördüncü kaynağın incelenmesi
6Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-IIDördüncü kaynağın incelenmesi
7Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-IIIDördüncü kaynağın incelenmesi
8Elektronik Sağlık KayıtlarıBeşinci kaynağın incelenmesi
9Klinik Karar Destek SistemleriAltıncı kaynağın incelenmesi
10Sağlık ve Hemşirelikte Yapay Zeka Yedinci kaynağın incelenmesi
11Sağlık ve Hemşirelikte Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Yedinci kaynağın incelenmesi
12Tele-Sağlık İnovasyonlarıSekizinci kaynağın incelenmesi
13Tüketici Sağlık Bilişimi Dokuzuncu kaynağın incelenmesi
14Bioinformatikte İnovasyonlarOnuncu kaynağın incelenmesi
Kaynak
1. Özdemir, C., Aksoy, N., Düzgün, M. V. (2022). İnovasyon ve bilişimin hemşirelikteki yeri. Akdeniz Hemşirelik Dergisi, 1(2), 55-62 2. Gençer, R., & Altun, A. (2021). Dijitalleşme, bilgi hiyerarşisini değiştirdi mi?. Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 25-59. 3. Atasoy, I., & Çetinkaya Özdemir, S. (2021). Hemşireliğin Geleceği: İnovasyon. Ankara: Akademisyen Kitabevi. 4. Merih, Y. D. (2023). Yenidoğan ve çocuk hemşireliğinde inovasyon ve inovatif ürün örnekleri. Yenidoğan ve Çocuk Hemşireliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar. Ankara: Türkiye Klinikleri. 5. Gürkan, N., Enç, N., & Türen, S. (2023). Elektronik kayıt sistemlerinin hemşirelik uygulamalarında kullanımı ve önemi. Akdeniz Hemşirelik Dergisi, 2(1), 25-31 6. Ciriş Yıldız, C., Başıbüyük, M., & Yıldırım, D. (2020). Klinik karar destek sistemlerinin hemşirelikte kullanımı. İnönü Üniversitresi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 8(2), 483-495. 7. Çobanoğlu, A., & Oğuzhan, H. (2023). Hemşirelikte teknolojinin gelişimi ve mesleğin geleceğine etkileri. Hemşirelik Bilişimi Dergisi, 6(2), 114-122. 8. Keskin, H. G. (2022). Tele-sağlık sistemi ve hemşirelik. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(1), 36-45. 9. Canali, S., Schiaffonati, V., & Aliverti, A. (2022). Challenges and recommendations for wearable devices in digital health: Data quality, interoperability, health equity, fairness. PLOS digital health, 1(10), e0000104. 10. Liu, Y., Chen, Y., & Han, L. (2023). Bioinformatics: Advancing biomedical discovery and innovation in the era of big data and artificial intelligence. The Innovation Medicine, 1(1), 100012.
Ders notları, internet siteleri ve hemşirelik bilişimi ve inovasyon ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21836
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BİLİŞİM VE İNOVASYON-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik bilişimi ve inovasyonu hakkında bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hemşirelik Bilişimi ve İnovasyona Giriş,Veri, Enformasyon ve Bilgi,İnovasyon Süreci: Tasarım Düşüncesi,İnovasyon Süreci: Düşünceden İnovasyona,Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-I,Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-II,Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-III,Elektronik Sağlık Kayıtları,Klinik Karar Destek Sistemleri,Sağlık ve Hemşirelikte Yapay Zeka ,Sağlık ve Hemşirelikte Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik ,Tele-Sağlık İnovasyonları,Tüketici Sağlık Bilişimi ,Bioinformatikte İnovasyonlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hemşirelikte inovasyon sürecini açıklar.10, 16, 19, 9C
2. Hemşirelik ile ilgili inovasyon gereksinimlerini belirler.10, 12, 16, 9L
3. Hemşirelikte bilişimin kullanıldığı alanları açıklar. 12, 16, 19C, L
4. Hemşirelikte bilişim ve inovasyonun etkilerini yorumlar.12, 16, 19C, L
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hemşirelik Bilişimi ve İnovasyona GirişBirinci kaynağın incelenmesi
2Veri, Enformasyon ve Bilgiİkinci kaynağın incelenmesi
3İnovasyon Süreci: Tasarım DüşüncesiÜçüncü kaynağın incelenmesi
4İnovasyon Süreci: Düşünceden İnovasyonaÜçüncü kaynağın incelenmesi
5Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-IDördüncü kaynağın incelenmesi
6Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-IIDördüncü kaynağın incelenmesi
7Hemşirelikte İnovasyon Gereksinimleri-IIIDördüncü kaynağın incelenmesi
8Elektronik Sağlık KayıtlarıBeşinci kaynağın incelenmesi
9Klinik Karar Destek SistemleriAltıncı kaynağın incelenmesi
10Sağlık ve Hemşirelikte Yapay Zeka Yedinci kaynağın incelenmesi
11Sağlık ve Hemşirelikte Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Yedinci kaynağın incelenmesi
12Tele-Sağlık İnovasyonlarıSekizinci kaynağın incelenmesi
13Tüketici Sağlık Bilişimi Dokuzuncu kaynağın incelenmesi
14Bioinformatikte İnovasyonlarOnuncu kaynağın incelenmesi
Kaynak
1. Özdemir, C., Aksoy, N., Düzgün, M. V. (2022). İnovasyon ve bilişimin hemşirelikteki yeri. Akdeniz Hemşirelik Dergisi, 1(2), 55-62 2. Gençer, R., & Altun, A. (2021). Dijitalleşme, bilgi hiyerarşisini değiştirdi mi?. Ulusal Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 25-59. 3. Atasoy, I., & Çetinkaya Özdemir, S. (2021). Hemşireliğin Geleceği: İnovasyon. Ankara: Akademisyen Kitabevi. 4. Merih, Y. D. (2023). Yenidoğan ve çocuk hemşireliğinde inovasyon ve inovatif ürün örnekleri. Yenidoğan ve Çocuk Hemşireliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar. Ankara: Türkiye Klinikleri. 5. Gürkan, N., Enç, N., & Türen, S. (2023). Elektronik kayıt sistemlerinin hemşirelik uygulamalarında kullanımı ve önemi. Akdeniz Hemşirelik Dergisi, 2(1), 25-31 6. Ciriş Yıldız, C., Başıbüyük, M., & Yıldırım, D. (2020). Klinik karar destek sistemlerinin hemşirelikte kullanımı. İnönü Üniversitresi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 8(2), 483-495. 7. Çobanoğlu, A., & Oğuzhan, H. (2023). Hemşirelikte teknolojinin gelişimi ve mesleğin geleceğine etkileri. Hemşirelik Bilişimi Dergisi, 6(2), 114-122. 8. Keskin, H. G. (2022). Tele-sağlık sistemi ve hemşirelik. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(1), 36-45. 9. Canali, S., Schiaffonati, V., & Aliverti, A. (2022). Challenges and recommendations for wearable devices in digital health: Data quality, interoperability, health equity, fairness. PLOS digital health, 1(10), e0000104. 10. Liu, Y., Chen, Y., & Han, L. (2023). Bioinformatics: Advancing biomedical discovery and innovation in the era of big data and artificial intelligence. The Innovation Medicine, 1(1), 100012.
Ders notları, internet siteleri ve hemşirelik bilişimi ve inovasyon ile ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13