Bu dersin ana amacı, öğrencinin, akademik yazım kuralları çerçevesinde, alana ilişkin yazılı kaynaklara ulaşma, okuma ve anlama becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı,Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi,Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları,Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme,Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı,Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları,Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elektronik kaynakları/kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel akademik bilgilere ulaşır.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri okur.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler.
14, 9
A, E
Uygun terim-teknikleri kullanarak Türkçe-İngilizce makalelere ulaşır.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri yazım düzeni açısından çözümler.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar.
14, 9
A, E
Elde ettiği akademik bilginin sunumunu yapar.
14, 9
A, E
Akademik bilgiyi tanımlar.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı
Kaynakların incelenmesi
2
Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar
Kaynakların incelenmesi
3
Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar
Kaynakların incelenmesi
4
Akademik bilginin elde edilme teknikleri
Kaynakların incelenmesi
5
Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi
Kaynakların incelenmesi
6
Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları
Kaynakların incelenmesi
7
Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme
Kaynakların incelenmesi
8
Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları
Kaynakların incelenmesi
9
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları
Kaynakların incelenmesi
10
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı
Kaynakların incelenmesi
11
Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları
Kaynakların incelenmesi
12
Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum
Kaynakların incelenmesi
13
Akademik bilgi derlemelerinin sunumu
Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
14
Akademik bilgi derlemelerinin sunumu
Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (7.baskı, Aşkar Altay G.) Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O. N., Görak G., Karataş, Kocaman, G., Kubilay, G. ve ark. (2002). Hemşirelikte araştırma. İstanbul: Odak Ofset.
3. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte araştırma süreç, ilke ve uygulama. İstanbul: Nobel Kitabevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
5
5
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ
HEM4114387
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Cuma 15:30-16:15
Cuma 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin ana amacı, öğrencinin, akademik yazım kuralları çerçevesinde, alana ilişkin yazılı kaynaklara ulaşma, okuma ve anlama becerilerini kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı,Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar,Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar,Akademik bilginin elde edilme teknikleri,Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi,Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları,Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme,Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları,Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı,Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları,Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu,Akademik bilgi derlemelerinin sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elektronik kaynakları/kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel akademik bilgilere ulaşır.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri okur.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili akademik bilgi için kullanılabilecek kaynakları söyler.
14, 9
A, E
Uygun terim-teknikleri kullanarak Türkçe-İngilizce makalelere ulaşır.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili makaleleri yazım düzeni açısından çözümler.
14, 9
A, E
Hemşirelikle ilgili yazılan makaleleri eleştirel düşünme çerçevesinde yorumlar.
14, 9
A, E
Elde ettiği akademik bilginin sunumunu yapar.
14, 9
A, E
Akademik bilgiyi tanımlar.
14, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı, akademik yazım tanımı
Kaynakların incelenmesi
2
Akademik yazım ile ilgili temel kavramlar
Kaynakların incelenmesi
3
Akademik bilgi için ulaşılması gereken kaynaklar
Kaynakların incelenmesi
4
Akademik bilginin elde edilme teknikleri
Kaynakların incelenmesi
5
Elde edilen bilginin değerlendirilmesi ve doğru bilginin seçilmesi
Kaynakların incelenmesi
6
Akademik yazım kuralları, akademik yazım formatları
Kaynakların incelenmesi
7
Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) örnekleri ve metin içinde doğru kaynak gösterme
Kaynakların incelenmesi
8
Ara sınavın değerlendirilmesi/Hemşirelikle ilgili makalelerin yazım açısından incelenmesi çalışmaları
Kaynakların incelenmesi
9
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları
Kaynakların incelenmesi
10
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına ilişkin Türkçe-İngilizce makale çalışmaları-ıı
Kaynakların incelenmesi
11
Akademik yazı yapısını oluşturma/akademik makale yazımı örnek çalışmaları
Kaynakların incelenmesi
12
Sunum çeşitleri: yazılı, sözlü ve görsel sunum
Kaynakların incelenmesi
13
Akademik bilgi derlemelerinin sunumu
Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
14
Akademik bilgi derlemelerinin sunumu
Kaynakların incelenmesi/Sunum hazırlama
Kaynak
1. Day, R.A. (2001). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (7.baskı, Aşkar Altay G.) Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2. Aksayan, S., Bahar, Z., Bayık, A., Emiroğlu, O. N., Görak G., Karataş, Kocaman, G., Kubilay, G. ve ark. (2002). Hemşirelikte araştırma. İstanbul: Odak Ofset.
3. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte araştırma süreç, ilke ve uygulama. İstanbul: Nobel Kitabevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar