Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | HEM2239970 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı | ( G ) Pazartesi 15:30-16:15 ( G ) Pazartesi 16:30-17:15 ( G ) Pazartesi 17:30-18:15 ( G ) Pazartesi 18:30-19:15 ( G ) Pazartesi 19:30-20:15 ( G ) Pazartesi 20:30-21:15 ( G ) Pazartesi 21:30-22:15 ( G ) Pazartesi 22:30-23:15 ( G ) Pazartesi 23:30-00:15 ( E ) Pazartesi 07:00-07:45 ( E ) Pazartesi 08:00-08:45 ( E ) Pazartesi 09:00-09:45 ( E ) Pazartesi 10:00-10:45 ( E ) Pazartesi 11:00-11:45 ( E ) Pazartesi 12:00-12:45 ( E ) Pazartesi 16:30-17:15 ( E ) Pazartesi 17:30-18:15 ( E ) Pazartesi 18:30-19:15 ( E ) Pazartesi 19:30-20:15 ( E ) Pazartesi 20:30-21:15 ( E ) Pazartesi 21:30-22:15 ( E ) Pazartesi 22:30-23:15 ( E ) Pazartesi 23:30-00:15 ( B ) Pazartesi 16:30-17:15 ( B ) Pazartesi 17:30-18:15 ( B ) Pazartesi 18:30-19:15 ( B ) Pazartesi 19:30-20:15 ( B ) Pazartesi 20:30-21:15 ( B ) Pazartesi 21:30-22:15 ( B ) Pazartesi 22:30-23:15 ( B ) Pazartesi 23:30-00:15 ( C ) Pazartesi 16:30-17:15 ( C ) Pazartesi 17:30-18:15 ( C ) Pazartesi 18:30-19:15 ( C ) Pazartesi 19:30-20:15 ( C ) Pazartesi 20:30-21:15 ( C ) Pazartesi 21:30-22:15 ( C ) Pazartesi 22:30-23:15 ( C ) Pazartesi 23:30-00:15 ( D ) Pazartesi 07:00-07:45 ( D ) Pazartesi 17:30-18:15 ( D ) Pazartesi 18:30-19:15 ( D ) Pazartesi 19:30-20:15 ( D ) Pazartesi 20:30-21:15 ( D ) Pazartesi 21:30-22:15 ( D ) Pazartesi 22:30-23:15 ( D ) Pazartesi 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Öğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN, Arş.Gör. Şura KAYA, Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR, Öğr.Gör. Burcu Rümeysa BİLGİN, Öğr.Gör. Fatma Kübra YALÇIN, Öğr.Gör. Fatma HACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1 ,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi | 14, 8, 9 | E, H |
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi | 14, 8, 9 | E, H |
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi | 14, 8, 9 | E |
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi | 14, 5, 8, 9 | E, H |
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi | 14, 5, 8, 9 | E |
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi | 14, 8, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması |
2 | Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması |
3 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
4 | Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
5 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
6 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
7 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
10 | Klinik uygulama | Makale okunması |
11 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
12 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
13 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
14 | Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi | Beceri listelerinin çalışılması |
15 | Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi | Beceri listelerinin çalışılması |
Kaynak |
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016. 2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015. 3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014. 4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003. 5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002. 6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 72 | 72 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | HEM2239970 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı | ( G ) Pazartesi 15:30-16:15 ( G ) Pazartesi 16:30-17:15 ( G ) Pazartesi 17:30-18:15 ( G ) Pazartesi 18:30-19:15 ( G ) Pazartesi 19:30-20:15 ( G ) Pazartesi 20:30-21:15 ( G ) Pazartesi 21:30-22:15 ( G ) Pazartesi 22:30-23:15 ( G ) Pazartesi 23:30-00:15 ( E ) Pazartesi 07:00-07:45 ( E ) Pazartesi 08:00-08:45 ( E ) Pazartesi 09:00-09:45 ( E ) Pazartesi 10:00-10:45 ( E ) Pazartesi 11:00-11:45 ( E ) Pazartesi 12:00-12:45 ( E ) Pazartesi 16:30-17:15 ( E ) Pazartesi 17:30-18:15 ( E ) Pazartesi 18:30-19:15 ( E ) Pazartesi 19:30-20:15 ( E ) Pazartesi 20:30-21:15 ( E ) Pazartesi 21:30-22:15 ( E ) Pazartesi 22:30-23:15 ( E ) Pazartesi 23:30-00:15 ( B ) Pazartesi 16:30-17:15 ( B ) Pazartesi 17:30-18:15 ( B ) Pazartesi 18:30-19:15 ( B ) Pazartesi 19:30-20:15 ( B ) Pazartesi 20:30-21:15 ( B ) Pazartesi 21:30-22:15 ( B ) Pazartesi 22:30-23:15 ( B ) Pazartesi 23:30-00:15 ( C ) Pazartesi 16:30-17:15 ( C ) Pazartesi 17:30-18:15 ( C ) Pazartesi 18:30-19:15 ( C ) Pazartesi 19:30-20:15 ( C ) Pazartesi 20:30-21:15 ( C ) Pazartesi 21:30-22:15 ( C ) Pazartesi 22:30-23:15 ( C ) Pazartesi 23:30-00:15 ( D ) Pazartesi 07:00-07:45 ( D ) Pazartesi 17:30-18:15 ( D ) Pazartesi 18:30-19:15 ( D ) Pazartesi 19:30-20:15 ( D ) Pazartesi 20:30-21:15 ( D ) Pazartesi 21:30-22:15 ( D ) Pazartesi 22:30-23:15 ( D ) Pazartesi 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Öğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN, Arş.Gör. Şura KAYA, Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR, Öğr.Gör. Burcu Rümeysa BİLGİN, Öğr.Gör. Fatma Kübra YALÇIN, Öğr.Gör. Fatma HACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek ,ülkemizin gereksinimleri doğrultusunda tüm yaş döneminde kadın sağlığının bozulduğu durumlarda bütünsel yaklaşımla bakım gereksinimlerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1 ,Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama ,Klinik uygulama, Vaka tartışması ,Klinik uygulama ,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın üreme organ tümörlerinde tanı ve tedaviye yönelik bakım planlayabilmesi | 14, 8, 9 | E, H |
Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili temel kavram ve kuramları hemşirelik bakımlarına yansıtabilmesi | 14, 8, 9 | E, H |
Doğum eyleminde kadının bakım gereksinimlerinin karşılanabilmesi | 14, 8, 9 | E |
Doğum sonu dönemde normal/riskli lohusa, yenidoğan ve eş/ailenin bakım gereksinimlerini karşılamak üzere bakım planı oluşturabilmesi | 14, 5, 8, 9 | E, H |
Doğurganlığın düzenlenmesini ve kontrasepsiyonu açıklayabilmesi | 14, 5, 8, 9 | E |
İnfertil çiftlere konuyla ilgili eğitim verebilmesi | 14, 8, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme Laboratuvar Becerilerinin Geliştirilmesi-1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması |
2 | Laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması |
3 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
4 | Klinik uygulama | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
5 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
6 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
7 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Derste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması |
10 | Klinik uygulama | Makale okunması |
11 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
12 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
13 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
14 | Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi | Beceri listelerinin çalışılması |
15 | Laboratuvar ve klinik uygulamaların Değerlendirilmesi | Beceri listelerinin çalışılması |
Kaynak |
1. Şirin, A., Kavlak, O., Kadın Sağlığı Kitabı. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2016. 2. Beji NK. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri (1): 2015. 3. Coşkun A. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2014. 4. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, VI.Baskı, Ankara, 2003. 5. Bourgeoıs J.F., Mullin P.A., Veljovich D.S. Obstetrik ve Jinekolojik Hatırlatmalar. Çeviri: Gürkan Kazancı. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2002. 6. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |