Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AĞRI VE FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAğrı ile ilişkili temel kavramlar, ağrı patofizyolojisinin ve mekanizması, ağrıya yol açan durumlar ve fizyoterapi yöntemleri ile ağrının yönetimi hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Tanım, Konsept ve Ağrı Modelleri,Santral Nosiseptif Yollar,Motor Kontrol ve Ağrı,Ağrının Değerlendirilmesi,Fizyoterapi Uygulamasında Genel Prensipler,Egzersizle Tetiklenen Hipoaljezi: Kanıta Dayalı Bir İnceleme,Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu ve İnterferansiyel Tedavi,Termal Modaliteler Dahil Diğer Elektrofiziksel Ajanlara Genel Bakış,MAnual Terapi,İnterdisipliner Ağrı Yönetimi,Ağrı Yönetiminde Psikolojik Yaklaşımlar,Miyofasyal Ağrı ve Fibromiyalji Sendromu,Temporomandibular Bozukluklar ve Baş Ağrısı,Bel Ağrısı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ağrı patofizyolojisini ve ağrı ile ilişkili faktörleri anlar ve tanımlar9A
Ağrılı hastayı değerlendirir5, 9A
Ağrı yönetiminde biyopsikososyal yaklaşımları tanımlar9A, E
Bireysel ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını planlar9A, E
Ağrılı hastaya en uygun kanıta dayalı yaklaşımlar ile tedavi programı uygular5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanım, Konsept ve Ağrı ModelleriKathleen A. Sluka-Mechanism and Management of Pain for the Physical Therapist / Page:12-28
2Santral Nosiseptif YollarPage: 57-95
3Motor Kontrol ve AğrıPage: 96-116
4Ağrının DeğerlendirilmesiPage: 141-189
5Fizyoterapi Uygulamasında Genel PrensiplerPAge: 190-221
6Egzersizle Tetiklenen Hipoaljezi: Kanıta Dayalı Bir İncelemePage: 241-263
7Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu ve İnterferansiyel TedaviPage: 264-292
8Termal Modaliteler Dahil Diğer Elektrofiziksel Ajanlara Genel BakışPage: 293-306
9MAnual TerapiPage: 307-321
10İnterdisipliner Ağrı YönetimiPage: 323-341
11Ağrı Yönetiminde Psikolojik YaklaşımlarPage: 366-385
12Miyofasyal Ağrı ve Fibromiyalji SendromuPage: 387-408
13Temporomandibular Bozukluklar ve Baş AğrısıPage: 409-429
14Bel AğrısıPage: 430-450
Kaynak
Kathleen A. Sluka-Mechanism and Management of Pain for the Physical Therapist
Edibe Ünal. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Pelikan Kitabevi. 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AĞRI VE FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAğrı ile ilişkili temel kavramlar, ağrı patofizyolojisinin ve mekanizması, ağrıya yol açan durumlar ve fizyoterapi yöntemleri ile ağrının yönetimi hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriğiBu ders; Tanım, Konsept ve Ağrı Modelleri,Santral Nosiseptif Yollar,Motor Kontrol ve Ağrı,Ağrının Değerlendirilmesi,Fizyoterapi Uygulamasında Genel Prensipler,Egzersizle Tetiklenen Hipoaljezi: Kanıta Dayalı Bir İnceleme,Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu ve İnterferansiyel Tedavi,Termal Modaliteler Dahil Diğer Elektrofiziksel Ajanlara Genel Bakış,MAnual Terapi,İnterdisipliner Ağrı Yönetimi,Ağrı Yönetiminde Psikolojik Yaklaşımlar,Miyofasyal Ağrı ve Fibromiyalji Sendromu,Temporomandibular Bozukluklar ve Baş Ağrısı,Bel Ağrısı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ağrı patofizyolojisini ve ağrı ile ilişkili faktörleri anlar ve tanımlar9A
Ağrılı hastayı değerlendirir5, 9A
Ağrı yönetiminde biyopsikososyal yaklaşımları tanımlar9A, E
Bireysel ağrı yönetiminde kullanılan fizyoterapi yaklaşımlarını planlar9A, E
Ağrılı hastaya en uygun kanıta dayalı yaklaşımlar ile tedavi programı uygular5, 9A
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanım, Konsept ve Ağrı ModelleriKathleen A. Sluka-Mechanism and Management of Pain for the Physical Therapist / Page:12-28
2Santral Nosiseptif YollarPage: 57-95
3Motor Kontrol ve AğrıPage: 96-116
4Ağrının DeğerlendirilmesiPage: 141-189
5Fizyoterapi Uygulamasında Genel PrensiplerPAge: 190-221
6Egzersizle Tetiklenen Hipoaljezi: Kanıta Dayalı Bir İncelemePage: 241-263
7Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu ve İnterferansiyel TedaviPage: 264-292
8Termal Modaliteler Dahil Diğer Elektrofiziksel Ajanlara Genel BakışPage: 293-306
9MAnual TerapiPage: 307-321
10İnterdisipliner Ağrı YönetimiPage: 323-341
11Ağrı Yönetiminde Psikolojik YaklaşımlarPage: 366-385
12Miyofasyal Ağrı ve Fibromiyalji SendromuPage: 387-408
13Temporomandibular Bozukluklar ve Baş AğrısıPage: 409-429
14Bel AğrısıPage: 430-450
Kaynak
Kathleen A. Sluka-Mechanism and Management of Pain for the Physical Therapist
Edibe Ünal. Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Pelikan Kitabevi. 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08