Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor Gelişim nedir?,Normal motor gelişim,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler,Spinal refleksler,Beyin sapı refleksleri,Orta beyin düzeyi refleksleri,Düzeltme reaksiyonları,Otomatik hareket reaksiyonları,Denge reaksiyonları,Yürüme dönemine kadar çocuk,Yürüme döneminde çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini açıklar
9
A
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar
9
A
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını ayırt eder
9
A
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır
9
A
Çocuğun yürüme evrelerini bulur
9
A
Yürüme sonrası çocuğu tanır
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor Gelişim nedir?
Mebis notları
2
Normal motor gelişim
Mebis notları
3
Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler
Mebis notları
4
Motor gelişimle ilgili primitif refleksler
Mebis notları
5
Spinal refleksler
Mebis notları
6
Beyin sapı refleksleri
Mebis notları
7
Orta beyin düzeyi refleksleri
Mebis notları
8
Düzeltme reaksiyonları
Mebis notları
9
Otomatik hareket reaksiyonları
Mebis notları
10
Denge reaksiyonları
Mebis notları
11
Yürüme dönemine kadar çocuk
Mebis notları
12
Yürüme döneminde çocuk
Mebis notları
13
Yürüme dönemi sonrası çocuk
Mebis notları
14
Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım
Mebis notları
Kaynak
Mebis notları
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
5
5
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
57
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(57/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
NORMAL MOTOR GELİŞİM
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Pelin VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor Gelişim nedir?,Normal motor gelişim,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler,Spinal refleksler,Beyin sapı refleksleri,Orta beyin düzeyi refleksleri,Düzeltme reaksiyonları,Otomatik hareket reaksiyonları,Denge reaksiyonları,Yürüme dönemine kadar çocuk,Yürüme döneminde çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocuk,Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini açıklar
9
A
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlar
9
A
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını ayırt eder
9
A
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışır
9
A
Çocuğun yürüme evrelerini bulur
9
A
Yürüme sonrası çocuğu tanır
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor Gelişim nedir?
Mebis notları
2
Normal motor gelişim
Mebis notları
3
Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler
Mebis notları
4
Motor gelişimle ilgili primitif refleksler
Mebis notları
5
Spinal refleksler
Mebis notları
6
Beyin sapı refleksleri
Mebis notları
7
Orta beyin düzeyi refleksleri
Mebis notları
8
Düzeltme reaksiyonları
Mebis notları
9
Otomatik hareket reaksiyonları
Mebis notları
10
Denge reaksiyonları
Mebis notları
11
Yürüme dönemine kadar çocuk
Mebis notları
12
Yürüme döneminde çocuk
Mebis notları
13
Yürüme dönemi sonrası çocuk
Mebis notları
14
Yürüme dönemi sonrası çocukta klinik yaklaşım
Mebis notları
Kaynak
Mebis notları
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005 --C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004 --C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.