Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları ortopedik, nörolojik, yetişlin ve pediatrik vakalarda bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyo,Riskli Bebekte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Skolyozda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Obstetrik Brakiyal Pleksus Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Tortikolliste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Spinal Musküler Atrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Menisküs Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Miyokard İnfarktüste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Transfemoral Amputasyonda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Kronik Boyun Ağrısında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Kalça Protezinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,El Rehabilitasyonunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Ankilozan Spondilitte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Tip II Diyabette Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırır ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Grup vaka çalışmalarında hastanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Biopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygulayabilir
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Klinik karar verme ve klinik yaklaşımları uygulama sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyo
Mebis ders notları
2
Riskli Bebekte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
3
Skolyozda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
4
Obstetrik Brakiyal Pleksus Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
5
Tortikolliste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
6
Spinal Musküler Atrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
7
Menisküs Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
8
Miyokard İnfarktüste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
9
Transfemoral Amputasyonda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
10
Kronik Boyun Ağrısında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
11
Kalça Protezinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
12
El Rehabilitasyonunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
13
Ankilozan Spondilitte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
14
Tip II Diyabette Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
125
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(125/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları ortopedik, nörolojik, yetişlin ve pediatrik vakalarda bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyo,Riskli Bebekte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Skolyozda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Obstetrik Brakiyal Pleksus Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Tortikolliste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Spinal Musküler Atrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Menisküs Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Miyokard İnfarktüste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Transfemoral Amputasyonda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Kronik Boyun Ağrısında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Kalça Protezinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,El Rehabilitasyonunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Ankilozan Spondilitte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Tip II Diyabette Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırır ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Grup vaka çalışmalarında hastanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Biopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygulayabilir
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Klinik karar verme ve klinik yaklaşımları uygulama sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır
12, 15, 18, 3, 4, 5, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyo
Mebis ders notları
2
Riskli Bebekte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
3
Skolyozda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
4
Obstetrik Brakiyal Pleksus Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
5
Tortikolliste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
6
Spinal Musküler Atrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
7
Menisküs Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
8
Miyokard İnfarktüste Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
9
Transfemoral Amputasyonda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
10
Kronik Boyun Ağrısında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
11
Kalça Protezinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
12
El Rehabilitasyonunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
13
Ankilozan Spondilitte Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
14
Tip II Diyabette Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.