Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA V | - | Güz Dönemi | 0+24 | 12 | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı hastalık durumları için klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde ve hasta üzerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin uygulanması, tedavi programlarının planlanması ve uygulamalarının gerçekleştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Brakiyal Pleksus hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik Rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta değerlendirmesini tanımlar. | 4, 6 | C, H |
Pediatrik ve nörolojik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar. | 4, 6 | C, H |
Hastalıklara özel fizyoterapi yöntemlerini karşılaştırır. | 4, 6 | C, H |
Kardiopulmoner ve yoğun bakım hastalalıklarını tartışır. | 4, 6 | C, H |
Ortopedik hastalıkları ve tedavilerini tanımlar. | 4, 6 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
2 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
3 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
4 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
5 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) | 2. kaynak |
6 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 2. kaynak |
7 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 2. kaynak |
8 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 2. kaynak |
9 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
10 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Brakiyal Pleksus hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
11 | Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
12 | Ortopedik Rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
13 | Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
14 | Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
Kaynak |
Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'ndeki hastanelerde ve belirtilmiş olan diğer klinikler içerisinde gerçekleştirilmektedir. |
1.Bobath B. Adult Hemiplegia: Evaluation and Treatment. Butterworth-Heinemann, 1990 2. Serebral Palside Fizyoterapi, Prof. Dr. Ayşe Livanelioğlu, Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Hipokrat, 2015, 3. Algun C. (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013 4. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006 5. Fizyoterapi Rehabilitasyon 1,2,3. ciltler , Pelikan, Karaduman A, Yılmaz ÖT. 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 16 | 224 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 16 | 224 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 478 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(478/30) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA V | - | Güz Dönemi | 0+24 | 12 | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı hastalık durumları için klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde ve hasta üzerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme yöntemlerinin uygulanması, tedavi programlarının planlanması ve uygulamalarının gerçekleştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) ,Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Brakiyal Pleksus hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik Rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ,Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta değerlendirmesini tanımlar. | 4, 6 | C, H |
Pediatrik ve nörolojik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar. | 4, 6 | C, H |
Hastalıklara özel fizyoterapi yöntemlerini karşılaştırır. | 4, 6 | C, H |
Kardiopulmoner ve yoğun bakım hastalalıklarını tartışır. | 4, 6 | C, H |
Ortopedik hastalıkları ve tedavilerini tanımlar. | 4, 6 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Multiple Skleroz Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
2 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Parkinson Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
3 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında İnme Hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Sefaköy Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
4 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Periferik Sinir Sistemi Hastalıklarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) | 1. kaynak |
5 | Nörolojik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spinal Kord Yaralanması hastalığının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Esenler Hastanesi (24 saat) | 2. kaynak |
6 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 2. kaynak |
7 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Serebral Palsili çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 2. kaynak |
8 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Spina Bifidalı çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 2. kaynak |
9 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Pediatrik Nöromusküler Hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
10 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında Brakiyal Pleksus hastalığı olan çocukların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Zeytindalı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
11 | Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında kırık hastalarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
12 | Ortopedik Rehabilitasyon uygulamaları kapsamında artroplasti geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Bahçelievler Medipol Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
13 | Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında diz-bağ ve menisküs yaralanması geçirmiş hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
14 | Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında; ayak-ayak bileği yaralanmaları olan hastaların değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Medipol Üniversitesi Pendik Hastanesi (24 saat) | 5. kaynak cilt 3 |
Kaynak |
Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'ndeki hastanelerde ve belirtilmiş olan diğer klinikler içerisinde gerçekleştirilmektedir. |
1.Bobath B. Adult Hemiplegia: Evaluation and Treatment. Butterworth-Heinemann, 1990 2. Serebral Palside Fizyoterapi, Prof. Dr. Ayşe Livanelioğlu, Prof. Dr. Mintaze Kerem Günel, Hipokrat, 2015, 3. Algun C. (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2013 4. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006 5. Fizyoterapi Rehabilitasyon 1,2,3. ciltler , Pelikan, Karaduman A, Yılmaz ÖT. 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |