Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Pelin VURAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Pelin VURAL, Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersin AmacıPediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş ,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri,Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımları,Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Spina Bifida ve rehabilitasyonu,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Tortikollis ve rehabilitasyonu ,Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular.11, 16, 9A
Büyüme gelişim, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorilerini öğrenir. 16, 9A
Serebral palside kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir.16, 9A
Nöromusküler hastalıkları öğrenir ve uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Riskli Bebek, Spina Bifida, Tortikollis ve Brachial Pleksus konularında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik Rehabilitasyona Giriş
2Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29.
3Refleksler4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44
4Normal motor gelişim 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64
5Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166
6Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276
7Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımlarıMEBİS Ders notları
9Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon 11. Kaynak
10Spina Bifida ve rehabilitasyonu11. Kaynak
11Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178
12Tortikollis ve rehabilitasyonu 3. Referans
13Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193
14Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar 11. Kaynak
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)119
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Pelin VURAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Pelin VURAL, Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersin AmacıPediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş ,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri,Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımları,Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Spina Bifida ve rehabilitasyonu,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Tortikollis ve rehabilitasyonu ,Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular.11, 16, 9A
Büyüme gelişim, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorilerini öğrenir. 16, 9A
Serebral palside kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir.16, 9A
Nöromusküler hastalıkları öğrenir ve uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Riskli Bebek, Spina Bifida, Tortikollis ve Brachial Pleksus konularında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik Rehabilitasyona Giriş
2Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29.
3Refleksler4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44
4Normal motor gelişim 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64
5Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166
6Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276
7Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımlarıMEBİS Ders notları
9Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon 11. Kaynak
10Spina Bifida ve rehabilitasyonu11. Kaynak
11Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178
12Tortikollis ve rehabilitasyonu 3. Referans
13Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193
14Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar 11. Kaynak
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08