Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Pelin VURAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Pelin VURAL, Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Amacı | Pediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş ,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri,Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımları,Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Spina Bifida ve rehabilitasyonu,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Tortikollis ve rehabilitasyonu ,Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular. | 11, 16, 9 | A |
Büyüme gelişim, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorilerini öğrenir. | 16, 9 | A |
Serebral palside kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir. | 16, 9 | A |
Nöromusküler hastalıkları öğrenir ve uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Riskli Bebek, Spina Bifida, Tortikollis ve Brachial Pleksus konularında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik Rehabilitasyona Giriş | |
2 | Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri | 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29. |
3 | Refleksler | 4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44 |
4 | Normal motor gelişim | 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64 |
5 | Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon | 10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166 |
6 | Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri | 4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276 |
7 | Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımları | MEBİS Ders notları |
9 | Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon | 11. Kaynak |
10 | Spina Bifida ve rehabilitasyonu | 11. Kaynak |
11 | Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178 |
12 | Tortikollis ve rehabilitasyonu | 3. Referans |
13 | Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon | 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193 |
14 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Pelin VURAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Pelin VURAL, Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersin Amacı | Pediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş ,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri,Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımları,Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Spina Bifida ve rehabilitasyonu,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Tortikollis ve rehabilitasyonu ,Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular. | 11, 16, 9 | A |
Büyüme gelişim, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorilerini öğrenir. | 16, 9 | A |
Serebral palside kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir. | 16, 9 | A |
Nöromusküler hastalıkları öğrenir ve uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Riskli Bebek, Spina Bifida, Tortikollis ve Brachial Pleksus konularında uygulanan fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik Rehabilitasyona Giriş | |
2 | Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri | 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29. |
3 | Refleksler | 4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44 |
4 | Normal motor gelişim | 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64 |
5 | Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon | 10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166 |
6 | Serebral Palsi'de terminoloji, klinik tipleri, bulguları, yürüyüş özellikleri | 4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276 |
7 | Serebral Palsi'de klinik tiplere özel terapi yaklaşımları | MEBİS Ders notları |
9 | Serebral Palsi’de fizyoterapi ve rehabilitasyon | 11. Kaynak |
10 | Spina Bifida ve rehabilitasyonu | 11. Kaynak |
11 | Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmasında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178 |
12 | Tortikollis ve rehabilitasyonu | 3. Referans |
13 | Nöromuskuler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon | 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193 |
14 | Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar | 11. Kaynak |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |