Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I | FTR4149700 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel kaynakları araştırır ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili olarak kullanır | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A, G |
Grup vaka çalışmalarında hastanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A, G |
Biyopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygulayabilir | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A, G |
Klinik karar verme ve klinik yaklaşımları uygulama sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A |
Vakayla ilgili değerlendirme sonuçları ile ilişkili olarak kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Mebis ders notu |
2 | Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
3 | Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
4 | İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
5 | Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
6 | Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
7 | Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
8 | Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
9 | Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
10 | Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
11 | Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
12 | Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
13 | Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
14 | Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002.
2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I | FTR4149700 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
,Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel kaynakları araştırır ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili olarak kullanır | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A, G |
Grup vaka çalışmalarında hastanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A, G |
Biyopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygulayabilir | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A, G |
Klinik karar verme ve klinik yaklaşımları uygulama sürecinde grup çalışması becerilerini kullanır | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A |
Vakayla ilgili değerlendirme sonuçları ile ilişkili olarak kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır | 12, 15, 3, 4, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Mebis ders notu |
2 | Multiple Skleroz Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
3 | Parkinson Hastalığında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
4 | İnmede Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
5 | Duchenne Musküler Distrofide Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
6 | Spinal Kord Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
7 | Serebral Palside Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
8 | Ön Çapraz Bağ Yaralanmalarında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
9 | Lumbal Disk Hernisinde Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
10 | Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
11 | Rotator Cuff Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
12 | Ayak Bileği Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
13 | Patellofemoral Ağrı Sendromunda Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Mebis ders notu |
14 | Periferik Sinir Yaralanmasında Değerlendirme-Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
| Mebis ders notu |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1- Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A Problem-Solving Approach, Churchill Livingstone, 2002.
2- Porter , S. Tidy’s Physiotherapy.Çeviri, Elsevier, 2003. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | | | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:08