Fizyoterapi ve rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Torasik kifozda ortopedi,Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması,Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları,Spina bifidada değerlendirme ve fizyoterapi,Lenf ödem fizyoterapisi ,Yüksek yoğunluklu lazer,Kronik muskuloskeletal ağrıda terapatik yaklaşımlar,Temporamandibular Disfonksiyonda Fizyoterapi,Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar,Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi,Primer dismenore ve rehabilitasyonu,Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi,Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Covid 19 Rehabilitasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları açıklar
16, 18, 5, 9
A
Kanıta dayalı araştırmaları tartışır
16, 18, 5, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Torasik kifozda ortopedi
Literatür taraması
2
Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması
Literatür taraması
3
Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları
Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar
www.pubmed.com
10
Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi
Literatür taraması
11
Primer dismenore ve rehabilitasyonu
Literatür taraması
12
Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi
Literatür taraması
13
Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi
Literatür taraması
14
Covid 19 Rehabilitasyonu
www.pubmed.com
Kaynak
Literatür taraması
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
5- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007.
6- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
4
8
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR I
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Torasik kifozda ortopedi,Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması,Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları,Spina bifidada değerlendirme ve fizyoterapi,Lenf ödem fizyoterapisi ,Yüksek yoğunluklu lazer,Kronik muskuloskeletal ağrıda terapatik yaklaşımlar,Temporamandibular Disfonksiyonda Fizyoterapi,Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar,Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi,Primer dismenore ve rehabilitasyonu,Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi,Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Covid 19 Rehabilitasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları açıklar
16, 18, 5, 9
A
Kanıta dayalı araştırmaları tartışır
16, 18, 5, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Torasik kifozda ortopedi
Literatür taraması
2
Diz osteoartriti ve kan kısıtlayıcı egzersiz uygulaması
Literatür taraması
3
Jinekolojik üriner inkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları
Ortezde Teknolojik Gelişmeler ve Kanıta Dayalı Çalışmalar
www.pubmed.com
10
Kronik böbrek yetmezliğinde fizyoterapi
Literatür taraması
11
Primer dismenore ve rehabilitasyonu
Literatür taraması
12
Özel öğrenme güçlükleri ve zihinsel yetersizliklerde postür ve denge değerlendirmelerinin önemi
Literatür taraması
13
Kronik Yorgunluk Sendromu & Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi
Literatür taraması
14
Covid 19 Rehabilitasyonu
www.pubmed.com
Kaynak
Literatür taraması
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
5- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007.
6- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.