Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON | PTR1174360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal durumunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumları kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemleri göz önüne alarak rehabilitasyon programını düzenleme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikososyal Rehabilitasyon Temel kavramlar,Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu,Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon,Travma Sonrası Uyum Aşamaları,Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon,Pediatrik Popülasyonda Psikososyal Rehabilitasyon,Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon,Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon,Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon,Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme,Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görme, işitme, fiziksel engellilerde, nörolojik hastalıklarında ve farklı yaş gruplarında rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar | 10, 9 | C |
Psikososyal rehabilitasyonu ve temel prensiplerini tanımlar | 9 | C |
Kazalar, stres, post travmatik stres sendromu ve travma sonrası uyum aşamalarını açıklar | 3, 9 | C |
Geriatrik, ampute, şizofrenik ve şiddet sonrası dönemdeki bireylerde, engelli çocukların ailelerinde psikososyal rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar | 13, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Psikososyal Rehabilitasyon Temel kavramlar | Mebis notları |
2 | Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu | Mebis notları |
3 | Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
4 | Travma Sonrası Uyum Aşamaları | Mebis notları |
5 | Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
6 | İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
7 | Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
8 | Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
9 | Pediatrik Popülasyonda Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
10 | Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
11 | Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
12 | Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
13 | Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme | Mebis notları |
14 | Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz | Mebis notları ve makale örneği |
Kaynak |
Mebis notları |
Literatür ve Makale bilgisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(49/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON | PTR1174360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal durumunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumları kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemleri göz önüne alarak rehabilitasyon programını düzenleme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikososyal Rehabilitasyon Temel kavramlar,Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu,Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon,Travma Sonrası Uyum Aşamaları,Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon,Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon,Pediatrik Popülasyonda Psikososyal Rehabilitasyon,Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon,Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon,Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon,Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme,Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görme, işitme, fiziksel engellilerde, nörolojik hastalıklarında ve farklı yaş gruplarında rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar | 10, 9 | C |
Psikososyal rehabilitasyonu ve temel prensiplerini tanımlar | 9 | C |
Kazalar, stres, post travmatik stres sendromu ve travma sonrası uyum aşamalarını açıklar | 3, 9 | C |
Geriatrik, ampute, şizofrenik ve şiddet sonrası dönemdeki bireylerde, engelli çocukların ailelerinde psikososyal rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklar | 13, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Psikososyal Rehabilitasyon Temel kavramlar | Mebis notları |
2 | Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu | Mebis notları |
3 | Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
4 | Travma Sonrası Uyum Aşamaları | Mebis notları |
5 | Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
6 | İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
7 | Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
8 | Nörolojik Hastalıklarda Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
9 | Pediatrik Popülasyonda Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
10 | Geriatrik Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
11 | Spor Yaralanmaları ve Aşırı Yüklenmede Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
12 | Amputelerde Psikososyal Rehabilitasyon | Mebis notları |
13 | Psikososyal Rehabilitasyonda ICF Değerlendirme | Mebis notları |
14 | Psikososyal Rehabilitasyon Biz ne Yapıyoruz | Mebis notları ve makale örneği |
Kaynak |
Mebis notları |
Literatür ve Makale bilgisi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | | | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | X | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55