Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİ II | PTR3274590 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ve tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri.,2. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları.,3. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş.,4. Bobath yaklaşımında değerlendirme.,5. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,6. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi,7. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme,8. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,9. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri,10. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi,11. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi,12. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemi,13. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması,14. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırteder | 6, 9 | C |
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar | 6, 9 | C |
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar | 6, 9 | C |
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular | 6, 9 | C |
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır | 6, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri. | 1. Kaynak, Sayfa 1-9 |
2 | 2. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları. | 1. Kaynak, Sayfa 1-9 |
3 | 3. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş. | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
4 | 4. Bobath yaklaşımında değerlendirme. | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
5 | 5. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
6 | 6. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
7 | 7. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme | 1. Kaynak, Sayfa 16-31 |
8 | 8. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri | 1. Kaynak, Sayfa 16-31 |
9 | 9. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri | 1. Kaynak, Sayfa 16-31 |
10 | 10. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi | 2. Kaynak |
11 | 11. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi | 1. Kaynak, Sayfa 145-159 |
12 | 12. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemi | Önceden verilen ders notu |
13 | 13. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması | 1. Kaynak, Sayfa 201 |
14 | 14. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması | 1. Kaynak, Sayfa 201 |
Kaynak |
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir. |
1. Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Otman S, Karaduman A, Livanelioğlu A (Eds) HÜ Fizik Tedavi Rehabilitasyon YO Yayınları 25, Dizayn Ofset, Ankara 2001.
2. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012
3. Restoration of Normal Movement after Stroke. Johnstone M, Churchill Livingstone, Edinburgh, 1995
4. The Stroke Clinician’s Handbook, A Practical Guide to the Care of Stroke Patients. Gan RN, Ramani NV (Eds), World Scientific Publishing, Singapore, 2008
5. Medipol Üniversitesi e-kaynakları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FİZYOTERAPİ II | PTR3274590 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Öğr.Gör. Simay AKDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ve tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri.,2. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları.,3. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş.,4. Bobath yaklaşımında değerlendirme.,5. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,6. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi,7. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme,8. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri,9. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri,10. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi,11. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi,12. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemi,13. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması,14. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırteder | 6, 9 | C |
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar | 6, 9 | C |
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar | 6, 9 | C |
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular | 6, 9 | C |
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır | 6, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Serebrovasküler hastalıklar, risk faktörleri, klinik özellikleri. | 1. Kaynak, Sayfa 1-9 |
2 | 2. Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları. | 1. Kaynak, Sayfa 1-9 |
3 | 3. Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı-Bobath yöntemine giriş. | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
4 | 4. Bobath yaklaşımında değerlendirme. | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
5 | 5. Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite teknikleri | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
6 | 6. Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite teknikleri ve yürüme eğitimi | 1. Kaynak, Sayfa 65-93 |
7 | 7. Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi ve değerlendirme | 1. Kaynak, Sayfa 16-31 |
8 | 8. Brunnstrom yöntemine göre gövde ve üst ekstremite teknikleri | 1. Kaynak, Sayfa 16-31 |
9 | 9. Brunnstrom yöntemine göre alt ekstremite teknikleri | 1. Kaynak, Sayfa 16-31 |
10 | 10. Hemipleji rehabilitasyonunda Tood-Davies Yöntemi | 2. Kaynak |
11 | 11. Hemipleji rehabilitasyonunda Johnstone yöntemi | 1. Kaynak, Sayfa 145-159 |
12 | 12. Hemipleji rehabilitasyonunda Konduktif eğitim yöntemi | Önceden verilen ders notu |
13 | 13. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması | 1. Kaynak, Sayfa 201 |
14 | 14. Nörofizyolojik yaklaşımların karşılaştırılması | 1. Kaynak, Sayfa 201 |
Kaynak |
Öğrencilere MEBİS notu verilecektir. |
1. Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Otman S, Karaduman A, Livanelioğlu A (Eds) HÜ Fizik Tedavi Rehabilitasyon YO Yayınları 25, Dizayn Ofset, Ankara 2001.
2. Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012
3. Restoration of Normal Movement after Stroke. Johnstone M, Churchill Livingstone, Edinburgh, 1995
4. The Stroke Clinician’s Handbook, A Practical Guide to the Care of Stroke Patients. Gan RN, Ramani NV (Eds), World Scientific Publishing, Singapore, 2008
5. Medipol Üniversitesi e-kaynakları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | X | | | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | X | | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55