Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AYAK SAĞLIĞI | PTR4110731 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ayak ve alt ekstemite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ayak ve ayak yapısı,Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi,Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi,Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler,Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak ve ayak bileği tendon problemleri,Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı,Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı,Ayakkabı seçimi ve ark destekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Genel tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ayak ve ayak bileği anatomik yapısını ayırt eder | 16, 9 | A |
Ayak ve ayak bileğinin sistemik muayenesini yapar | 16, 9 | A |
Ayak ve ayak bileği problemlerini tanımlar | 16, 9 | A |
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığını tanımlar | 16, 9 | A |
İyi bir ayakkabıda bulunması gereken özellikleri tanımlar | 16, 9 | A |
Ayak ark desteklerini tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ayak ve ayak yapısı | Kaynak 1: Sayfa 1-23 |
2 | Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi | Kaynak 1: Sayfa 23-45 |
3 | Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi | Kaynak 1: Sayfa 45-81 |
4 | Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler | Kaynak 1: Sayfa 259-277 |
5 | Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
6 | Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
7 | Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
8 | Ayak ve ayak bileği tendon problemleri | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
9 | Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı | Kaynak 1: Sayfa 277-291 |
10 | Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı | Kaynak 1: Sayfa 81-111 |
11 | Ayakkabı seçimi ve ark destekleri | Kaynak 1: Sayfa 447-471 |
12 | Literatür tarama ve vaka örnekleri | Kaynak 1; www.pubmed.com |
13 | Literatür tarama ve vaka örnekleri | Kaynak 1; www.pubmed.com |
14 | Genel tekrar | Kaynak 1; www.pubmed.com |
Kaynak |
1- Lorimer D, French G, O'Donnell M, Burrow JG, Neale's Disorders of the Foot: Diagnosis and Management, Churchill Livingstone, 2005.
2- GF Harris, PA Smith, RM Marks. Food and Ankle Motion Analysis: Clinical Treatment and Technology Taylor&Francis Group, 2008.
3- SM Mark, AM Richard, WS Mark. Orthopedic Knowledge Update: Foot and Ankle, American Academy of Orthopaedic Surgeons, 1998. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AYAK SAĞLIĞI | PTR4110731 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Doğukan KURÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ayak ve alt ekstemite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ayak ve ayak yapısı,Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi,Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi,Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler,Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar,Ayak ve ayak bileği tendon problemleri,Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı,Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı,Ayakkabı seçimi ve ark destekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Literatür tarama ve vaka örnekleri,Genel tekrar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ayak ve ayak bileği anatomik yapısını ayırt eder | 16, 9 | A |
Ayak ve ayak bileğinin sistemik muayenesini yapar | 16, 9 | A |
Ayak ve ayak bileği problemlerini tanımlar | 16, 9 | A |
Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığını tanımlar | 16, 9 | A |
İyi bir ayakkabıda bulunması gereken özellikleri tanımlar | 16, 9 | A |
Ayak ark desteklerini tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ayak ve ayak yapısı | Kaynak 1: Sayfa 1-23 |
2 | Ayak ve ayak bileğinin fonksiyonel anatomisi | Kaynak 1: Sayfa 23-45 |
3 | Ayak ve Ayak bileğinin sistemik muayenesi | Kaynak 1: Sayfa 45-81 |
4 | Parmaklar, deri ve tırnaklar ile ilgili problemler | Kaynak 1: Sayfa 259-277 |
5 | Metatarsal eklem problemleri ve teröpatik yaklaşımlar | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
6 | Topuk ağrısı ve teröpatik yaklaşımlar | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
7 | Ayak bileği problemleri ve teröpatik yaklaşımlar | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
8 | Ayak ve ayak bileği tendon problemleri | Kaynak 1: Sayfa 111-181 |
9 | Sistemik hastalıklar ve ayak sağlığı | Kaynak 1: Sayfa 277-291 |
10 | Çocuklarda ayak gelişimi ve ayak sağlığı | Kaynak 1: Sayfa 81-111 |
11 | Ayakkabı seçimi ve ark destekleri | Kaynak 1: Sayfa 447-471 |
12 | Literatür tarama ve vaka örnekleri | Kaynak 1; www.pubmed.com |
13 | Literatür tarama ve vaka örnekleri | Kaynak 1; www.pubmed.com |
14 | Genel tekrar | Kaynak 1; www.pubmed.com |
Kaynak |
1- Lorimer D, French G, O'Donnell M, Burrow JG, Neale's Disorders of the Foot: Diagnosis and Management, Churchill Livingstone, 2005.
2- GF Harris, PA Smith, RM Marks. Food and Ankle Motion Analysis: Clinical Treatment and Technology Taylor&Francis Group, 2008.
3- SM Mark, AM Richard, WS Mark. Orthopedic Knowledge Update: Foot and Ankle, American Academy of Orthopaedic Surgeons, 1998. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55