Öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini kavraması, küçük gruplarda bireylerarası etkileşimlerin özelliklerini ve
bunun iş yaşamına etkileri konusunda farkındalık kazanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş-Temel Kavramlar
,Kültür ve Kültürel Değişme,Sosyal Etki ve Uyma,Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler ,Duyum ve Algılama ,Öğrenme,Güdülenme ve Heyecan ,Kişilik ve Benlik
,Kişilik Kuramları,Kişilik Kuramları,Davranış Bozuklukları
,Düşünme ve Problem Çözme,Stres ve Stresle Başa Çıkma
,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlar.
10, 16, 9
A
İnsanların algı, tutum ve atıf süreçlerini açıklar.
10, 16, 9
A
Öğrenme sürecini anlatır.
10, 16, 9
A
Davranış değişikliği sürecini anlatır.
10, 16, 9
A
Motivasyon kaynaklarını saptar.
10, 16, 9
A
Toplumun insan davranışına etkisini açıklar.
10, 16, 9
A
Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptar.
10, 16, 9
A
Davranış ile ilgili kavramları açıklar.
10, 16, 9
A
Algı, tutum ve atıf süreçleri ile ilgili süreçleri açıklar.
10, 16, 9
A
Öğrenme kuramlarını açıklar.
10, 16, 9
A
Davranış kavramı ilkelerini açıklar.
10, 16, 9
A
Motivasyon kavramı ve ilkelerini açıklar.
10, 16, 9
A
Kültürel farklılıkları ayırt eder.
10, 16, 9
A
Kültür ve davranış ilişkisini gösterir.
10, 16, 9
A
Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırır.
10, 16, 9
A
Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder.
10, 16, 9
A
Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri ayırt eder.
10, 16, 9
A
Kişilerarası farklılıkları açıklar.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Davranış Bilimlerine Giriş-Temel Kavramlar
Güney S.(2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.13-21
2
Kültür ve Kültürel Değişme
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.23-50
3
Sosyal Etki ve Uyma
Kağıtçıbaşı Ç. (2010) Yeni İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Koç Üniversitesi s.67-100
4
Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.65-81
5
Duyum ve Algılama
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.121-134
6
Öğrenme
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.105-119
7
Güdülenme ve Heyecan
Cüceloğlu D. (2006) İnsan ve Davranışı, İstanbul:Remzi Kitabevi s. 229-286
8
Kişilik ve Benlik
Cüceloğlu D. (2006) İnsan ve Davranışı, İstanbul:Remzi Kitabevi s. 403-430
9
Kişilik Kuramları
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.183-200
10
Kişilik Kuramları
Güney S. Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.183-200
11
Davranış Bozuklukları
Güney S. (2011)Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.183-200
12
Düşünme ve Problem Çözme
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.299-313
13
Stres ve Stresle Başa Çıkma
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları p.315-350
14
Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar
Mebis notu
Kaynak
Güney S. (2011). Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları ISBN: 9786051335087, Cüceloğlu D. (2016). İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi Kitabevi ISBN: 9789751418692,
Mebis Notları
Morgan C.,T. (2013) Psikoloji’ye Giriş, Eğitim Yayınevi, Editör: Karakaş Sirel, Rükzan Eski. ISBN:9789758890705. ss.171-220, 285-304. Kağıtçıbaşı Ç. (2010) Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Koç Üniversitesi ISBN:9789755030029 ss.67-100
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
2
14
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
16
16
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
26
26
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Arş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin Amacı
Öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini kavraması, küçük gruplarda bireylerarası etkileşimlerin özelliklerini ve
bunun iş yaşamına etkileri konusunda farkındalık kazanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Davranış Bilimlerine Giriş-Temel Kavramlar
,Kültür ve Kültürel Değişme,Sosyal Etki ve Uyma,Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler ,Duyum ve Algılama ,Öğrenme,Güdülenme ve Heyecan ,Kişilik ve Benlik
,Kişilik Kuramları,Kişilik Kuramları,Davranış Bozuklukları
,Düşünme ve Problem Çözme,Stres ve Stresle Başa Çıkma
,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
İnsan Davranışı ile ilgili temel kaynakları yorumlar.
10, 16, 9
A
İnsanların algı, tutum ve atıf süreçlerini açıklar.
10, 16, 9
A
Öğrenme sürecini anlatır.
10, 16, 9
A
Davranış değişikliği sürecini anlatır.
10, 16, 9
A
Motivasyon kaynaklarını saptar.
10, 16, 9
A
Toplumun insan davranışına etkisini açıklar.
10, 16, 9
A
Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları saptar.
10, 16, 9
A
Davranış ile ilgili kavramları açıklar.
10, 16, 9
A
Algı, tutum ve atıf süreçleri ile ilgili süreçleri açıklar.
10, 16, 9
A
Öğrenme kuramlarını açıklar.
10, 16, 9
A
Davranış kavramı ilkelerini açıklar.
10, 16, 9
A
Motivasyon kavramı ve ilkelerini açıklar.
10, 16, 9
A
Kültürel farklılıkları ayırt eder.
10, 16, 9
A
Kültür ve davranış ilişkisini gösterir.
10, 16, 9
A
Bireysel ve sosyal etkileri karşılaştırır.
10, 16, 9
A
Etkili iletişimi etkisiz iletişimden ayırt eder.
10, 16, 9
A
Çatışma çözümü için kullanabileceği stratejileri ayırt eder.
10, 16, 9
A
Kişilerarası farklılıkları açıklar.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Davranış Bilimlerine Giriş-Temel Kavramlar
Güney S.(2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.13-21
2
Kültür ve Kültürel Değişme
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.23-50
3
Sosyal Etki ve Uyma
Kağıtçıbaşı Ç. (2010) Yeni İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Koç Üniversitesi s.67-100
4
Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.65-81
5
Duyum ve Algılama
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.121-134
6
Öğrenme
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.105-119
7
Güdülenme ve Heyecan
Cüceloğlu D. (2006) İnsan ve Davranışı, İstanbul:Remzi Kitabevi s. 229-286
8
Kişilik ve Benlik
Cüceloğlu D. (2006) İnsan ve Davranışı, İstanbul:Remzi Kitabevi s. 403-430
9
Kişilik Kuramları
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.183-200
10
Kişilik Kuramları
Güney S. Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.183-200
11
Davranış Bozuklukları
Güney S. (2011)Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.183-200
12
Düşünme ve Problem Çözme
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları s.299-313
13
Stres ve Stresle Başa Çıkma
Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları p.315-350
14
Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar
Mebis notu
Kaynak
Güney S. (2011). Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları ISBN: 9786051335087, Cüceloğlu D. (2016). İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi Kitabevi ISBN: 9789751418692,
Mebis Notları
Morgan C.,T. (2013) Psikoloji’ye Giriş, Eğitim Yayınevi, Editör: Karakaş Sirel, Rükzan Eski. ISBN:9789758890705. ss.171-220, 285-304. Kağıtçıbaşı Ç. (2010) Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Koç Üniversitesi ISBN:9789755030029 ss.67-100
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.