Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞİTME- KONUŞMA TEDAVİSİ | PTR3274730 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Konuşma problemleri ve işitme bozukluklarında tedavinin temel prensiplerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme ve Denge Sistemi Anatomisi,İşitme ve Denge Sisteminin Fizyolojisi,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2,Odyolojide Objektif Testler,Odyolojide Rehabilitasyon Seçenekleri,Vestibüler Sistem ve Değerlendirilmesi,Dil ve Konuşmanın Temel Mekanizmaları,Dil ve Konuşma Gelişimi,Dil ve Konuşma Bozukluklarına Giriş,Ses bilgisi ve Ses iletim Bozuklukları,Akıcılık Bozuklukları,Afazi,Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumlulukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme/konuşma anatomisi ve fizyolojisini tanımlar | 16, 9 | A |
İşitme kaybı tiplerini ve sınıflandırmasını yorumlar. | 16, 9 | A |
Odyolojik değerlendirme bataryalarını farkını gösterir. | 16, 9 | A |
Dil ve konuşmanın fizyolojik ve gelişimsel süreçlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Dil-konuşma bozuklukları ile ilgili temel kavramları açıklar. | 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İşitme ve Denge Sistemi Anatomisi | Kaynak 1: Sayfa 295- 361 |
2 | İşitme ve Denge Sisteminin Fizyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 295- 361 |
3 | İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1 | Referans 2: Sayfa 101-134 |
4 | İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2 | Referans 2: Sayfa 136- 191 |
5 | Odyolojide Objektif Testler | Referans 2: Sayfa 236- 310 |
6 | Odyolojide Rehabilitasyon Seçenekleri | Referans 2: Sayfa 314- 396 |
7 | Vestibüler Sistem ve Değerlendirilmesi | Referans 3: Sayfa 381- 433 |
8 | Dil ve Konuşmanın Temel Mekanizmaları | Referans 1: Sayfa 295- 361 |
9 | Dil ve Konuşma Gelişimi | Referans 4: Sayfa 75- 164 |
10 | Dil ve Konuşma Bozukluklarına Giriş | Referans 5: Sayfa 3-25 |
11 | Ses bilgisi ve Ses iletim Bozuklukları | Referans 5: Sayfa 103- 121 |
12 | Akıcılık Bozuklukları | Referans 5: Sayfa 153- 180 |
13 | Afazi | Referans 5: Sayfa 271- 290 |
14 | Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumlulukları | Kaynak 1,2,3,4
|
Kaynak |
Mebis notu, slayt ve çalışma videoları |
1. Fuller, D. R., Pimentel, J. T., & Peregoy, B. M. (2012). Applied Anatomy & Physiology for Speech-language Pathology & Audiology: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. 2. Stach, B. A. (2010). Clinical Audiology: An Introduction. Delmar Cengage Learning. Sf. 314- 396 3. Katz, J., Chasin, M., Hood, L. J., English, K. M., & Tillery, K. L. (2014). Handbook of Clinical Audiology: Lippincott Williams & Wilkins. 4. Topbaş, S. (2011). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık 5. Gillam, R. B., Marquardt, T. P., & Martin, F. N. (2010). Communication Sciences and Disorders: From Science to Clinical Practice: Jones & Bartlett Publishers. 6. Maviş, İ. (2004). Sözün Bittiği Yer: Afazi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İŞİTME- KONUŞMA TEDAVİSİ | PTR3274730 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Konuşma problemleri ve işitme bozukluklarında tedavinin temel prensiplerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme ve Denge Sistemi Anatomisi,İşitme ve Denge Sisteminin Fizyolojisi,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1,İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2,Odyolojide Objektif Testler,Odyolojide Rehabilitasyon Seçenekleri,Vestibüler Sistem ve Değerlendirilmesi,Dil ve Konuşmanın Temel Mekanizmaları,Dil ve Konuşma Gelişimi,Dil ve Konuşma Bozukluklarına Giriş,Ses bilgisi ve Ses iletim Bozuklukları,Akıcılık Bozuklukları,Afazi,Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumlulukları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme/konuşma anatomisi ve fizyolojisini tanımlar | 16, 9 | A |
İşitme kaybı tiplerini ve sınıflandırmasını yorumlar. | 16, 9 | A |
Odyolojik değerlendirme bataryalarını farkını gösterir. | 16, 9 | A |
Dil ve konuşmanın fizyolojik ve gelişimsel süreçlerini açıklar. | 16, 9 | A |
Dil-konuşma bozuklukları ile ilgili temel kavramları açıklar. | 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İşitme ve Denge Sistemi Anatomisi | Kaynak 1: Sayfa 295- 361 |
2 | İşitme ve Denge Sisteminin Fizyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 295- 361 |
3 | İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 1 | Referans 2: Sayfa 101-134 |
4 | İşitme Kayıpları ve Değerlendirmesi- 2 | Referans 2: Sayfa 136- 191 |
5 | Odyolojide Objektif Testler | Referans 2: Sayfa 236- 310 |
6 | Odyolojide Rehabilitasyon Seçenekleri | Referans 2: Sayfa 314- 396 |
7 | Vestibüler Sistem ve Değerlendirilmesi | Referans 3: Sayfa 381- 433 |
8 | Dil ve Konuşmanın Temel Mekanizmaları | Referans 1: Sayfa 295- 361 |
9 | Dil ve Konuşma Gelişimi | Referans 4: Sayfa 75- 164 |
10 | Dil ve Konuşma Bozukluklarına Giriş | Referans 5: Sayfa 3-25 |
11 | Ses bilgisi ve Ses iletim Bozuklukları | Referans 5: Sayfa 103- 121 |
12 | Akıcılık Bozuklukları | Referans 5: Sayfa 153- 180 |
13 | Afazi | Referans 5: Sayfa 271- 290 |
14 | Ders Özeti ve Fizyoterapistin işitme ve/ veya konuşma sorunlu bireyle ilgili görev ve sorumlulukları | Kaynak 1,2,3,4
|
Kaynak |
Mebis notu, slayt ve çalışma videoları |
1. Fuller, D. R., Pimentel, J. T., & Peregoy, B. M. (2012). Applied Anatomy & Physiology for Speech-language Pathology & Audiology: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. 2. Stach, B. A. (2010). Clinical Audiology: An Introduction. Delmar Cengage Learning. Sf. 314- 396 3. Katz, J., Chasin, M., Hood, L. J., English, K. M., & Tillery, K. L. (2014). Handbook of Clinical Audiology: Lippincott Williams & Wilkins. 4. Topbaş, S. (2011). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayıncılık 5. Gillam, R. B., Marquardt, T. P., & Martin, F. N. (2010). Communication Sciences and Disorders: From Science to Clinical Practice: Jones & Bartlett Publishers. 6. Maviş, İ. (2004). Sözün Bittiği Yer: Afazi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | X | |
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | | X |
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | | | | |
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:52Son Güncelleme Tarihi: 11/10/2023 - 15:55