Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİM SANAT FELSEFESİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Okan YAHŞİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve bilim, aynı zamanda birbirlerini tamamlayan etkinliklerdir. Bilim, nesnelerin nedenlerini anlamamızda, sanat ise, onların biçimlerini görmemizde yardımcı olur. Sanat da bilim gibi özel bir bilgi alanıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Analitik felsefe,Kıta felsefesi,Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi,Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi,Yapısalcılık,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve bilim,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Vaka çalışması,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Felsefi yaklaşımları ergoterapist gözüyle sanatsal olarak karşılaştırabilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Farklı felsefi düşünceleri tanıması | 1, 11, 3 | A, C |
Farklı felsefi düşünceleri ergoterapiyle ilişkilendirebilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Ergoterapi-bilim-sanat üçgeninde uygulamalar organize edebilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Vaka üzerinden uygun yaklaşımı tasarlaması | 1, 11, 3 | A, C |
Vaka üzerinden yaklaşımları tanımlaması | 1, 11, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Analitik felsefe | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
2 | Kıta felsefesi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
3 | Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
4 | Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
5 | Yapısalcılık | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
6 | Sanat ve bilim arasındaki ilişki | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
7 | Ergoterapi ve sanat | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
8 | Ergoterapi ve bilim | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | Vaka çalışması | - |
10 | Vaka çalışması | |
11 | Vaka çalışması | |
12 | Vaka çalışması | |
13 | Vaka çalışması | |
14 | Tartışma |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
Vakalarla ilişkili güncel literatür, American Occupational Therapy Association. (1979). Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |