Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENGELLİLİK VE SAĞLIK POLİTİKALARI | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Lokman AYVA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde engellilere yönelik sağlık politikalarını incelemek, politikaları etkileyebilecek kanıta dayalı bilgilere ulaşma yollarını kavramak, engellilerin toplumsal katılımı için ergoterapi bilgilerini, politika yapanlarla işbirliği ve ortaklık kurma becerisi sağlamak üzere tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ö.Z.İ. Özürlüler şurası kararları.,Türkiye’de engellilik ile ilgili araştırmalar.,Özürlülüğün sınıflandırılmasında yeni bir yaklaşım: ICF,Engelliler için eşit fırsatlar,Ülkemizde ve Avrupa Birliği’nde engellilere yönelik yasal düzenlemeler ve politikalar,Engelli çocukların entegrasyonu,Rehabilitasyon alanında bireyselleştirilmiş eğitim programları,Engelli çocuğa sahip aileler için eğitim çalışmaları,Yaşam kalitesi ve engellilere yönelik sunulan hizmetlerin kalitesi,Engelli bireylerin işgücü piyasasına katılımı,Toplum temelli rehabilitasyon çalışmaları,Dünyada psikososyal rehabilitasyon uygulama örnekleri,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fonksiyonlara göre özürlülüğün sınıflandırmasını açıklayabilecektir. | 1, 10, 12 | A, C |
2. Türkiye’de engellilerle ilgili kanun ve yönetmelikleri tanımlar ve diğer ülkelerle karşılaştırır | 1, 10, 12 | A, C |
3. Engellilerin toplumsal katılımı için politikalara danışmanlık yapabilir | 1, 11, 12 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ö.Z.İ. Özürlüler şurası kararları. | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
2 | Türkiye’de engellilik ile ilgili araştırmalar. | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
3 | Özürlülüğün sınıflandırılmasında yeni bir yaklaşım: ICF | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
4 | Engelliler için eşit fırsatlar | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
5 | Ülkemizde ve Avrupa Birliği’nde engellilere yönelik yasal düzenlemeler ve politikalar | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
6 | Engelli çocukların entegrasyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
7 | Rehabilitasyon alanında bireyselleştirilmiş eğitim programları | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
7 | Engelli çocuğa sahip aileler için eğitim çalışmaları | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
9 | Yaşam kalitesi ve engellilere yönelik sunulan hizmetlerin kalitesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
10 | Engelli bireylerin işgücü piyasasına katılımı | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
11 | Toplum temelli rehabilitasyon çalışmaları | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
12 | Dünyada psikososyal rehabilitasyon uygulama örnekleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
13 | Tartışma | Önceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi |
Kaynak |
Ders için hazırlanan sunumlar |
1. T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı; Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları 2. Özveri dergisi yayınları 3. Aile Eğitim Seti, 2006 4. Özürlüler Kanunu ile ilgili mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |