Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİST VE OKUL DANIŞMANLIĞI | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kübra Şahadet SEZER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okullarda ergoterapinin önemini okullarda ergoterapi değerlendirme yöntemlerini öğretmek, okullarda aktivite seçimleri ve müdahale yöntemlerini ve aile- öğrenci- öğretmen ve ergoterapist işbirliğinin sağlanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okullarda Ergoterapinin önemi ve Ergoterapistin rolü,Okullar ve öğrenciler (sağlıklı çocukların gittiği okullar ve karma okullar),Okullar ve öğrenciler (bedensel, zihinsel, görme ve işitme engelliler okulları),Ergoterapiye ihtiyacı olan çocukların belirlenmesi, aile ve öğretmenlerle iletişim,Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesi,Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesi,Okul ziyaretleri ve gözlemler,Vaka analizi ve problem çözme,Okuldaki aktivitelere ait ergoterapi değerlendirme yöntemleri,Okulda kullanılan ergoterapi müdahale yöntemleri ve modelleri,Vaka analizi ve problem çözme,Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması,Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması,; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okullarda Ergoterapinin görevlerini tanımlar | 1, 14, 15, 18, 4, 8 | C, F |
Öğrencilere yönelik okulda uygulanabilecek ergoterapiye ait değerlendirme yöntemlerini sıralar | 1, 14, 15, 18, 8 | A, F |
Okulda uygulanabilecek ergoterapi modellerini tanımlar, kişiye özgü aktiviteleri seçer ve uygular | 1, 12, 14, 15, 16, 18 | A, F |
Veli ve öğretmenlere danışmanlık hizmeti verir | 1, 12, 14, 15, 16, 18 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okullarda Ergoterapinin önemi ve Ergoterapistin rolü | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
2 | Okullar ve öğrenciler (sağlıklı çocukların gittiği okullar ve karma okullar) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
3 | Okullar ve öğrenciler (bedensel, zihinsel, görme ve işitme engelliler okulları) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
4 | Ergoterapiye ihtiyacı olan çocukların belirlenmesi, aile ve öğretmenlerle iletişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
5 | Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
6 | Okul aktivitelerinde performansın belirlenmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
7 | Okul ziyaretleri ve gözlemler | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
8 | Vaka analizi ve problem çözme | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
9 | Okuldaki aktivitelere ait ergoterapi değerlendirme yöntemleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
10 | Okulda kullanılan ergoterapi müdahale yöntemleri ve modelleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
11 | Vaka analizi ve problem çözme | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
12 | Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması | |
13 | Grup çalışmaları için okullara giderek öğrenci aktivitelerinin analiz edilerek ergoterapi yaklaşımlarının oluşturulması | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
14 |
Kaynak |
1-Case-Smith J, Rogers, J. School-based Occupational Therapy. In Case-Smith J, editor. Occupational Therapy for Children. 5 ed. St.Louis, Missouri Elsevier 2005. p. 795- 824. 2- Lynne Pape, Kelly Ryba. Practical Considerations for School-Based Occupational Therapists. AOTA Press 3- Building Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches: Practical Strategies for the Inclusion of Special Needs in Primary School- Jill Jenkinson, Tessa Hyde, Saffia Ahmad |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |