Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Psikoloji Biliminin konusu, veri toplama yöntemleri ve alt alanları hakkında bilgi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim, teori ve Hipotez nedir? Psikoloji Biliminin tarihçesi ve ekolleri ,Psikoloji Biliminin konusu ve veri toplama yöntemleri,Fizyolojik Psikoloji, Beyin ve davranış,Bilincin değişik durumları: Uyku,Öğrenmenin temelleri ,Ara sınav,Öğrenmenin temelleri ,Bellek,Yaşam boyu gelişim,Dürtü, güdü ve duygular,Duygular,Kişilik ve savunma mekanizmaları,Anormal Davranış, Sosyal Psikoloji,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilim nedir? | 14, 2, 3, 8 | A |
Psikoloji Biliminin konusu ve veri toplama yöntemleri | 14, 2, 3, 8 | A |
Fizyolojik Psikoloji, Beyin ve davranış | 14, 2, 3, 8 | A |
Bilincin değişik durumları: Uyku | 14, 2, 3, 8 | A |
Duyum ve Algı | 14, 2, 3, 8 | A |
Dürtü, güdü ve duygular | 14, 2, 3, 8 | A |
Öğrenmenin temelleri | 14, 2, 3, 8 | A |
Yaşam boyu gelişim | 14, 2, 3, 8 | A |
Kişilik ve savunma mekanizmaları | 14, 2, 3, 8 | A |
Anormal Davranış | 14, 2, 3, 8 | A |
Sosyal Psikoloji | 14, 2, 3, 8 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilim, teori ve Hipotez nedir? Psikoloji Biliminin tarihçesi ve ekolleri | Ders notu |
2 | Psikoloji Biliminin konusu ve veri toplama yöntemleri | Ders notu |
3 | Fizyolojik Psikoloji, Beyin ve davranış | Ders notu |
4 | Bilincin değişik durumları: Uyku | Ders notu |
5 | Öğrenmenin temelleri | Ders notu |
6 | Ara sınav | - |
7 | Öğrenmenin temelleri | Ders notu |
8 | Bellek | Ders notu |
9 | Yaşam boyu gelişim | Ders notu |
10 | Dürtü, güdü ve duygular | Ders notu |
11 | Duygular | Ders notu |
12 | Kişilik ve savunma mekanizmaları | Ders notu |
13 | Anormal Davranış, Sosyal Psikoloji | Ders notu |
14 | Genel Sınav | - |
Kaynak |
Morris C. G. (2002). Psikolojiyi Anlamak. (3. baskı). (H. B. Ayvaşık ve M. Sayıl, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |