Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi ve solunum sistemi hastalıkları ve bu problemlerin aktivite performansı ve kişiye ait faktörler yönünden değerlendirilmesi ve ergoterapi yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi,Solunum sistemi hastalıkları ve patofizyolojisi,Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel aktivite ve egzersiz kapasitesi,Pulmoner problemlerde risk faktörleri,Pulmoner rehabilitasyon ,Pulmoner rehabilitasyona özgü sonuç ölçüm yöntemleri,Pulmoner rehabilitasyonda ergoterapistin rolü ,Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel fonksiyon ve günlük yaşam aktiviteleri,Gevşeme teknikleri ,Dispne ve rehabilitasyonu,Enerji koruma teknikleri,Pulmoner rehabilitasyonda ekipman ve çevre adaptasyonları,Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal yaklaşımlar ,Hasta ve aile eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi ile solunum sistemi hastalıklarını genel anlamda tanımlar. | 9 | A |
Solunum sistemi problemi olan kişilerde aktivitenin önemini ve etkisini açıklar. | 9 | A |
Solunum sisteme ait risk faktörlerini tanımlar | 9 | A |
Pulmoner rehabilitasyonda ergoterapistin rolünü açıklar. | 9 | A |
Temel düzeyde pulmoner rehabilitasyona özgü sonuç ölçüm yöntemlerini ergoterapiye özel değerlendirme yöntemleri ile birleştirir, tanımlar ve uygular | 6, 9 | A |
Solunum sistemi problemlerinde ortaya çıkan klinik tablo doğrultusunda performans ve katılım problemlerini belirler ve listeler | 9 | A |
Solunum problemi olan hastalarda fiziksel aktivitenin önemini açıklar ve bu amaçla ergoterapi müdahalelerini palanlar ve uygular | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
2 | Solunum sistemi hastalıkları ve patofizyolojisi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
3 | Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel aktivite ve egzersiz kapasitesi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
4 | Pulmoner problemlerde risk faktörleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
5 | Pulmoner rehabilitasyon | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
6 | Pulmoner rehabilitasyona özgü sonuç ölçüm yöntemleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
7 | Pulmoner rehabilitasyonda ergoterapistin rolü | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
8 | Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel fonksiyon ve günlük yaşam aktiviteleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
9 | Gevşeme teknikleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
10 | Dispne ve rehabilitasyonu | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
11 | Enerji koruma teknikleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
12 | Pulmoner rehabilitasyonda ekipman ve çevre adaptasyonları | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
13 | Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal yaklaşımlar | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
14 | Hasta ve aile eğitimi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
Kaynak |
Mebis Notları |
1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 5- Güncel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 2 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Görkem ATA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi ve solunum sistemi hastalıkları ve bu problemlerin aktivite performansı ve kişiye ait faktörler yönünden değerlendirilmesi ve ergoterapi yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi,Solunum sistemi hastalıkları ve patofizyolojisi,Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel aktivite ve egzersiz kapasitesi,Pulmoner problemlerde risk faktörleri,Pulmoner rehabilitasyon ,Pulmoner rehabilitasyona özgü sonuç ölçüm yöntemleri,Pulmoner rehabilitasyonda ergoterapistin rolü ,Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel fonksiyon ve günlük yaşam aktiviteleri,Gevşeme teknikleri ,Dispne ve rehabilitasyonu,Enerji koruma teknikleri,Pulmoner rehabilitasyonda ekipman ve çevre adaptasyonları,Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal yaklaşımlar ,Hasta ve aile eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi ile solunum sistemi hastalıklarını genel anlamda tanımlar. | 9 | A |
Solunum sistemi problemi olan kişilerde aktivitenin önemini ve etkisini açıklar. | 9 | A |
Solunum sisteme ait risk faktörlerini tanımlar | 9 | A |
Pulmoner rehabilitasyonda ergoterapistin rolünü açıklar. | 9 | A |
Temel düzeyde pulmoner rehabilitasyona özgü sonuç ölçüm yöntemlerini ergoterapiye özel değerlendirme yöntemleri ile birleştirir, tanımlar ve uygular | 6, 9 | A |
Solunum sistemi problemlerinde ortaya çıkan klinik tablo doğrultusunda performans ve katılım problemlerini belirler ve listeler | 9 | A |
Solunum problemi olan hastalarda fiziksel aktivitenin önemini açıklar ve bu amaçla ergoterapi müdahalelerini palanlar ve uygular | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
2 | Solunum sistemi hastalıkları ve patofizyolojisi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
3 | Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel aktivite ve egzersiz kapasitesi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
4 | Pulmoner problemlerde risk faktörleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
5 | Pulmoner rehabilitasyon | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
6 | Pulmoner rehabilitasyona özgü sonuç ölçüm yöntemleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
7 | Pulmoner rehabilitasyonda ergoterapistin rolü | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
8 | Pulmoner problemi olan hastalarda fiziksel fonksiyon ve günlük yaşam aktiviteleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
9 | Gevşeme teknikleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
10 | Dispne ve rehabilitasyonu | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
11 | Enerji koruma teknikleri | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
12 | Pulmoner rehabilitasyonda ekipman ve çevre adaptasyonları | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
13 | Pulmoner rehabilitasyonda psikososyal yaklaşımlar | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
14 | Hasta ve aile eğitimi | 1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 |
Kaynak |
Mebis Notları |
1- Heidi McHugh Pendleton Occupational therapy practice skills for physical dysfunction , Mosby Elsevier 2005 2- Hodgin E. H., Celli B.R, Connars G.L. ( 2000 ) “ Pulmonary Rehabilitation guidelines to success” Lippincott Williams& Wilkins. 3- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999 4- Rachel Garrod Pulmonary Rehabilitation: A Multidisciplinary Approach Wiley-Blackwell 2004 5- Güncel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |