Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOTOR ÖĞRENME3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İbrahim Yavuz TATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMotor beceriler ve motor öğrenme süreçlerinin kavramsal modelini anlamak ve bu modellerle rehabilitasyon kavramı arasındaki ilişkiyi açıklamak, motor öğrenme prensibine dayalı farklı tedavi yöntemlerini tanımlamak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor öğrenme,Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin Aşamaları,Motor Öğrenme Teorileri,Motor Öğrenme Prensipleri,Motor Beceri, Yetenek ve Performans Kavramları,Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması
,İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımları,Kısıtlanmış hareket tedavisi,Ayna Terapisi,Hedef odaklı eğitim,Görev odaklı eğitim,Pratik uygulama,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Motor öğrenme süreçlerini ve evrelerini anlar1, 12, 5, 8A
Beceri , yetenek ve performans kavramlarını ve öğrenme aşamalarını tanımlar ve bu aşamalara yönelik uygulamayı planlar.12, 5, 8A
Motor öğrenme ve performans teorileri ile rehabilitasyon uygulamaları arasında ilişki kurar. 1, 12, 5, 8A
Motor öğrenme prensiplerini kullanarak tedavi planı oluşturur1, 12, 5, 8A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor öğrenmeÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
2Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin AşamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
3Motor Öğrenme TeorileriÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
4Motor Öğrenme PrensipleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Motor Beceri, Yetenek ve Performans KavramlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
6Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
7İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
8Kısıtlanmış hareket tedavisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
9Ayna TerapisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
11Hedef odaklı eğitimÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
12Görev odaklı eğitimÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
13Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
14TartışmaÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
Kaynak
Öğrenciye verilir.
1. Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics 2. Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark. 3. Sieglinde Martin, Teaching Motor Skills to Children With Cerebral Palsy And Similar Movement Disorders: A Guide for Parents And Professionals Woodbine House, 2006 4. Güncel literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
0
Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
0
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
0
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
0
Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
0
Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu