Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KORUYUCU ERGOTERAPİ VE ÇEVRESEL DÜZENLEMELER | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kübra Şahadet SEZER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra Şahadet SEZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Koruyucu ergoterapi kavramları, bireyin rol performansını etkileyen ergonomik risk faktörleri, kişilerin çevresinde karşılaşabileceği engeller ve engelleri kaldırmaya yönelik uygun düzenlemeler öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite- çevre) ve koruyucu ergoterapi hedef grupları,Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi,Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması),Geliştirilen stratejilerin uygulanması I,Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması,Fiziksel çevre değerlendirme,Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri,Sosyal çevre değerlendirme,Sosyal çevre ve müdahale stratejileri,Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri,Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri,Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması,Vaka Örneklemesi,Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ulaşılabilirliği sağlamak amacıyla fiziksel, sosyal, kültürel ve kurumsal çevreyi değerlendirmek ve düzenlemeler yapmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanması | 1, 10, 12, 15, 18, 3 | A, C, F |
Koruyucu ergoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilmesi | 1, 12, 15, 18, 3 | A, C |
Ulaşılabilir bir çevrenin özelliklerini belirtebilmesi | 1, 12, 15, 18, 3 | A, C |
Kişi ve toplulukların aktivite ve sağlık ihtiyaçlarını karşılayacak uygulama metodları ve modelleri karşılaştırabilmesi | 1, 12, 15, 18, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite- çevre) ve koruyucu ergoterapi hedef grupları | Ders notuna hazırlanılması |
2 | Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi | Ders notuna hazırlanılması |
3 | Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması) | Ders notuna hazırlanılması |
4 | Geliştirilen stratejilerin uygulanması I | Ders notuna hazırlanılması |
5 | Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması | Ders notuna hazırlanılması |
6 | Fiziksel çevre değerlendirme | Ders notuna hazırlanılması |
7 | Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri | Ders notuna hazırlanılması |
8 | Sosyal çevre değerlendirme | Ders notuna hazırlanılması |
9 | Sosyal çevre ve müdahale stratejileri | Ders notuna hazırlanılması |
10 | Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri | Ders notuna hazırlanılması |
11 | Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri | Ders Notuna Hazırlanılması |
12 | Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması | Ders notuna hazırlanılması |
13 | Vaka Örneklemesi | Ders notuna hazırlanılması |
14 | Tartışma |
Kaynak |
1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |