Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KORUYUCU ERGOTERAPİ VE ÇEVRESEL DÜZENLEMELER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Koruyucu ergoterapi kavramları, bireyin rol performansını etkileyen ergonomik risk faktörleri, kişilerin çevresinde karşılaşabileceği engeller ve engelleri kaldırmaya yönelik uygun düzenlemeler öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite- çevre) ve koruyucu ergoterapi hedef grupları,Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi,Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması),Geliştirilen stratejilerin uygulanması I,Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması,Fiziksel çevre değerlendirme,Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri,Sosyal çevre değerlendirme,Sosyal çevre ve müdahale stratejileri,Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri,Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri,Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması,Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması, Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Koruyucu ergoterapi kavramını tanımlar. | 9 | A |
Bireyin rol performansını etkileyen ergonomik risk faktörlerini açıklar. | 12, 9 | A |
Kişilerin çevresinde karşılaşabileceği engelleri tanımlar. | 13, 9 | A |
Engelleri kaldırmaya yönelik uygun düzenlemeleri öğrenir. | 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite- çevre) ve koruyucu ergoterapi hedef grupları | 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
2 | Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi | 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
3 | Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması) | 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
4 | Geliştirilen stratejilerin uygulanması I | 2. Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
5 | Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
6 | Fiziksel çevre değerlendirme | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
7 | Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
8 | Sosyal çevre değerlendirme | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
9 | Sosyal çevre ve müdahale stratejileri | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006.ı |
10 | Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri | Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
11 | Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri | Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
12 | Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması | Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
13 | Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması | MEBİS Ders Notları |
14 | Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması II | MEBİS Ders Notları |
Kaynak |
1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KORUYUCU ERGOTERAPİ VE ÇEVRESEL DÜZENLEMELER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Koruyucu ergoterapi kavramları, bireyin rol performansını etkileyen ergonomik risk faktörleri, kişilerin çevresinde karşılaşabileceği engeller ve engelleri kaldırmaya yönelik uygun düzenlemeler öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite- çevre) ve koruyucu ergoterapi hedef grupları,Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi,Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması),Geliştirilen stratejilerin uygulanması I,Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması,Fiziksel çevre değerlendirme,Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri,Sosyal çevre değerlendirme,Sosyal çevre ve müdahale stratejileri,Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri,Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri,Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması,Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması, Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Koruyucu ergoterapi kavramını tanımlar. | 9 | A |
Bireyin rol performansını etkileyen ergonomik risk faktörlerini açıklar. | 12, 9 | A |
Kişilerin çevresinde karşılaşabileceği engelleri tanımlar. | 13, 9 | A |
Engelleri kaldırmaya yönelik uygun düzenlemeleri öğrenir. | 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Koruyucu ergoterapi kavramı(insan-aktivite- çevre) ve koruyucu ergoterapi hedef grupları | 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
2 | Koruyucu ergoterapi stratejileri ve ergonomi | 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
3 | Farklı gruplarda değerlendirme sistemleri ve strateji geliştirme (grup çalışması) | 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
4 | Geliştirilen stratejilerin uygulanması I | 2. Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
5 | Koruyucu ergoterapi deneyimlerinin, avantaj ve dezavantajlarının tartışılması | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
6 | Fiziksel çevre değerlendirme | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
7 | Fiziksel çevre ve müdahale stratejileri | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
8 | Sosyal çevre değerlendirme | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
9 | Sosyal çevre ve müdahale stratejileri | Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006.ı |
10 | Ev rehabilitasyonu ile ilgili ev değerlendirmeleri | Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
11 | Farklı özür grupları için ev adaptasyonları ve çevre düzenlemeleri | Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
12 | Farklı tasarımların üretilmesi ve tartışılması | Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. |
13 | Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması | MEBİS Ders Notları |
14 | Ergonomi Değerlendirmelerinin Uygulanması II | MEBİS Ders Notları |
Kaynak |
1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz- Krohn. Pedrettı?s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |