Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUM TEMELLİ REHABİLİTASYON | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Burcu Semin AKEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplum temelli rehabilitasyonu (TTR), uygulama alanlarını, rehabilitasyona ihtiyacı olan hem bireylere hem de yetkililere ulaşmanın yollarını ve rehabilitasyon uygulamalarında ekipte yer alarak ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur?,Farklı TTR projelerinin sunulması,Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi,Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi,Müdahale yöntemlerinin oluşturulması,Özrün engellenmesinde ergoterapistin rolü,Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi,Ülkemizde ttr projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi,Geçmiş yıllara ait yapılmış ttr projeleri,TTR proje taslağı hazırlama ödevi,Grup çalışmaları,Grup çalışmaları,Öğrenci sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
TTR'u tanımlar | 1, 10, 16, 2, 3 | A, B, C, D, F |
TTR ekibini oluşturacak diğer disiplinleri tanır ve görev dağılımlarını sıralar | 1, 10, 16, 2, 3 | A, B, C, D, F |
TTR ekibinin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek eğitimi sağlar | 1, 10, 16, 2, 3 | A, B, C, D, F |
TTR programını oluşturur | 1, 10, 16, 2, 3 | A, B, C, D, F |
TTR programını oluştururken yetkili makamlar ile iletişime geçer | 1, 10, 16, 2, 3 | A, B, C, D, F |
İhtiyacı olan bireyleri belirleyerek ihtiyaç analizlerini yapar, müdahale planlarını uygulayarak sorgular | 1, 10, 16, 2, 3 | A, B, C, D, F |
Toplumu bu tür projelerden haberdar ederek bilinçlendirir | 1, 10, 16, 2, 3 | A, B, C, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplum temelli rehabilitasyon (TTR) nedir ve rehabilitasyon ekibi kimlerden oluşur? | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
2 | Farklı TTR projelerinin sunulması | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
3 | Ekibin eğitim paketinin düzenlenmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
4 | Çevre-ev ve kişi değerlendirmeleri ile bireylerin aktivite performanslarının analiz edilmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
5 | Müdahale yöntemlerinin oluşturulması | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
6 | Özrün engellenmesinde ergoterapistin rolü | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
7 | Toplum temelli rehabilitasyon programının değerlendirilmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
8 | Ülkemizde ttr projesine ihtiyacı olan illerin tespit edilmesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
9 | Geçmiş yıllara ait yapılmış ttr projeleri | Araştırma |
10 | TTR proje taslağı hazırlama ödevi | |
11 | Grup çalışmaları | |
12 | Grup çalışmaları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynak |
1. 1- Kronenberg, F., Algado, S.S., Pollard, N. Occupational Therapy Without Borders Learning From The Spirit Of The Survıvors. Elsevier-Churchill Livingstone,London,2004. 2. 2- Scaffa, M.E.Occupational Therapy in Community-Based Practice Settings. F.A.Davis Company, Philadelphia,2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |