Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE TASARIM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenerek tüm tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş,Teknik tasarım temelleri,Kavramsal tasarım,Ürün yaşam döngüsü,Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma,Standartları tasarımda kullanma,Bilgisayar destekli tasarım,Bilgisayar destekli tasarım,Örnek adaptif gereç tasarımı,Tıbbi cihaz standartları,Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı,Adaptif gereç tasarımının üretimi,Erişilebilirlik açısından tasarım,Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini açıklar. | 6, 9 | E, F, H |
Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimini açıklar. | 6, 9 | E, F, H |
Farklı üretim tekniklerini öğrenerek, adaptif ürünler hakkkında tartışır. | 6, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş | Pfeiffer, B., & Rai, J. (2014). Creating and Using Evidence-Based Practice for Occupational Therapy: Guiding Professional Excellence. AOTA Press. |
2 | Teknik tasarım temelleri | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
3 | Kavramsal tasarım | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
4 | Ürün yaşam döngüsü | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
5 | Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
6 | Standartları tasarımda kullanma | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
7 | Bilgisayar destekli tasarım | Zeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education. |
8 | Bilgisayar destekli tasarım | Zeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education. |
9 | Örnek adaptif gereç tasarımı | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
10 | Tıbbi cihaz standartları | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
11 | Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
12 | Adaptif gereç tasarımının üretimi | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
13 | Erişilebilirlik açısından tasarım | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
14 | Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE TASARIM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenerek tüm tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş,Teknik tasarım temelleri,Kavramsal tasarım,Ürün yaşam döngüsü,Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma,Standartları tasarımda kullanma,Bilgisayar destekli tasarım,Bilgisayar destekli tasarım,Örnek adaptif gereç tasarımı,Tıbbi cihaz standartları,Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı,Adaptif gereç tasarımının üretimi,Erişilebilirlik açısından tasarım,Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini açıklar. | 6, 9 | E, F, H |
Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimini açıklar. | 6, 9 | E, F, H |
Farklı üretim tekniklerini öğrenerek, adaptif ürünler hakkkında tartışır. | 6, 9 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş | Pfeiffer, B., & Rai, J. (2014). Creating and Using Evidence-Based Practice for Occupational Therapy: Guiding Professional Excellence. AOTA Press. |
2 | Teknik tasarım temelleri | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
3 | Kavramsal tasarım | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
4 | Ürün yaşam döngüsü | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
5 | Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
6 | Standartları tasarımda kullanma | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
7 | Bilgisayar destekli tasarım | Zeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education. |
8 | Bilgisayar destekli tasarım | Zeid, I. (2014). Mastering CAD/CAM (3rd ed.). McGraw-Hill Education. |
9 | Örnek adaptif gereç tasarımı | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
10 | Tıbbi cihaz standartları | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
11 | Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
12 | Adaptif gereç tasarımının üretimi | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
13 | Erişilebilirlik açısından tasarım | Cook, A. M., & Polgar, J. M. (2014). Assistive Technologies: Principles and Practice (4th ed.). Mosby. |
14 | Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi | Ulrich, K. T., & Eppinger, S. D. (2016). Product Design and Development (6th ed.). McGraw-Hill Education. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |