Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE TASARIM TEKNİKLERİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ozan KAYIKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenerek tüm tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş,Teknik tasarım temelleri,Kavramsal tasarım,Ürün yaşam döngüsü,Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma,Standartları tasarımda kullanma,Bilgisayar destekli tasarım,Bilgisayar destekli tasarım,Örnek adaptif gereç tasarımı,Tıbbi cihaz standartları,Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı,Adaptif gereç tasarımının üretimi,Erişilebilirlik açısından tasarım,Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini öğrenebilmesi. | 1, 3, 4 | C, D, F |
Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimi hakkında bilgi sahibi olması. | 1, 3, 4 | C, D, F |
Farklı üretim tekniklerini öğrenerek, adaptif ürün geliştirebilmesi. | 1, 3, 4 | C, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapide tasarım tekniklerine giriş | Ders notuna hazırlık |
2 | Teknik tasarım temelleri | Ders notuna hazırlık |
3 | Kavramsal tasarım | Ders notuna hazırlık |
4 | Ürün yaşam döngüsü | Ders notuna hazırlık |
5 | Ürün planlama ve ürün fikirleri bulma | Ders notuna hazırlık |
6 | Standartları tasarımda kullanma | Ders notuna hazırlık |
7 | Bilgisayar destekli tasarım | Ders notuna hazırlık |
8 | Bilgisayar destekli tasarım | Ders notuna hazırlık |
9 | Örnek adaptif gereç tasarımı | Ürünle ilgili ön araştırma yapmış olmak |
10 | Tıbbi cihaz standartları | Ders notuna hazırlık |
11 | Tasarımda 3 boyutlu yazıcıların kullanımı | Ders notuna hazırlık |
12 | Adaptif gereç tasarımının üretimi | Tasarım süreçleri ile ilgili ders notlarını tamamlamak |
13 | Erişilebilirlik açısından tasarım | Ders notuna hazırlık |
14 | Ürünlerin tasarım ve uygulama açısından değerlendirilmesi | Ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |