Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÜYÜME VE GELİŞME | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Normal hareketin gelişimi, gelişimsel biomekanik, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiyovasküler ve pulmoner sistemlerin gelişimi, oromotor gelişim, düzeltici, koruyucu ve denge reaksiyonları, hareket disfonksiyonlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal Gelişim Parametreleri,Gelişim Teorileri, Gelişim Kavramları,Hareket Gelişiminin Kinezyolojik Yönden İncelenmesi , Motor kontrol, öğrenme ve modelleri,Refleks, duyu, tecrübe, Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler,Gelişimi Etkileyen Kardiyopulmoner Faktörler , Gelişimi Etkileyen Nöromotor Faktörler ,Gelişimi Etkileyen Psikososyal Faktörler,Gelişimin Önemli Olayları , Hareketin komponentleri,Ara sınav,Postüral Reaksiyonlar, Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları,Hareketin Gelişmesi , Aylara göre Dönüm noktaları,Oromotor gelişim , Neonat ve İnfant Devre gelişim,4.-6. ay Gelişim,7.-11.ay Gelişim,,Yürüme Çağındaki Çocuk Gelişimi,24-36.ay Gelişim; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gelişimsel teorileri açıklayabilmesi. | 1, 3, 8 | A, C |
Normal gelişim sürecini etkileyen faktörleri bilmesi. | 1, 3, 8 | A, C |
Gelişimi etkileyen anormallikleri süreçle ilişkilendirerek karşılaştırabilmesi | 1, 3, 8 | A, C |
Postüral reaksiyonlar, düzeltme, koruma ve denge reaksiyonlarını tanımlayabilmesi. | 1, 3, 8 | A, C |
Hareketin gelişimini ifade edebilmesi | 1, 3, 8 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Normal Gelişim Parametreleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
2 | Gelişim Teorileri, Gelişim Kavramları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
3 | Hareket Gelişiminin Kinezyolojik Yönden İncelenmesi , Motor kontrol, öğrenme ve modelleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
4 | Refleks, duyu, tecrübe, Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
5 | Gelişimi Etkileyen Kardiyopulmoner Faktörler , Gelişimi Etkileyen Nöromotor Faktörler ,Gelişimi Etkileyen Psikososyal Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
6 | Gelişimin Önemli Olayları , Hareketin komponentleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
7 | Ara sınav | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
8 | Postüral Reaksiyonlar, Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılmas |
9 | Hareketin Gelişmesi , Aylara göre Dönüm noktaları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
10 | Oromotor gelişim , Neonat ve İnfant Devre gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
11 | 4.-6. ay Gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
12 | 7.-11.ay Gelişim, | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
13 | Yürüme Çağındaki Çocuk Gelişimi | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
14 | 24-36.ay Gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
1. Fogel A, Nelson G. Child Development, USA, 1988. 2. Scully RM, Barnes MR, ?Physical Therapy, Lippincotti Co, Philadelphia, 1989. 3. Trombly, CA ?Occupational Therapy for Physical Dysfunction?, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA. 4. Uyanık M, Kayıhan H. 2009. Down Syndrome: Sensory integration, vestibular stimulation and neurodevelopmental therapy approaches for children. In: JH Stone, M Blouin, editors. International Encyclopedia of Rehabilitation, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |