Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENCİ MEZUNİYET PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı ergoterapi lisans eğitimi boyunca öğrenilen bilgilerin literatür ışığında araştırılması, araştırma/proje planlama, araştırmayı uygulama, sonuçların yorumlanması ve araştırmanın/projenin yazılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet projesi hakkında genel bilgi,Literatür bilgilerinin toplanması,Literatür bilgilerinin toplanması,Literatür bilgilerinin ve verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,İstatistiklerin yapılması,İstatistiklerin yapılması,Bulguların yorumlanması,Bulguların yorumlanması,Projenin yazılması,Projenin yazılması,Projenin sunumu,Mezuniyet projesi hakkında rapor; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma bulgularını yorumlar, analiz eder, tez halinde rapor yazar ve projesini sunar | 10, 13, 19, 3, 6 | D, F, H |
Kişi- merkezli yaklaşımı kullanarak ergoterapi teorileri ile ilişkili biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyal ve teknolojik bilimlerden edindiği bilgileri sentezler ve proje geliştirir | 19, 2, 3, 9 | D, F, H |
Eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgiler ışığında literatür taraması yaparak ergoterapi yöntemlerini ve istatistiksel analizlerini açıklar | 13, 19, 2, 3 | D, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet projesi hakkında genel bilgi | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
2 | Literatür bilgilerinin toplanması | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
3 | Literatür bilgilerinin toplanması | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
4 | Literatür bilgilerinin ve verilerin toplanması | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
5 | Verilerin toplanması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
6 | Verilerin toplanması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
7 | İstatistiklerin yapılması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
8 | İstatistiklerin yapılması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
9 | Bulguların yorumlanması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
10 | Bulguların yorumlanması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
11 | Projenin yazılması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
12 | Projenin yazılması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
13 | Projenin sunumu | MEBİS Ders Notları |
14 | Mezuniyet projesi hakkında rapor | MEBİS Ders Notları |
Kaynak |
www.scholar.google.com.tr https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENCİ MEZUNİYET PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı ergoterapi lisans eğitimi boyunca öğrenilen bilgilerin literatür ışığında araştırılması, araştırma/proje planlama, araştırmayı uygulama, sonuçların yorumlanması ve araştırmanın/projenin yazılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet projesi hakkında genel bilgi,Literatür bilgilerinin toplanması,Literatür bilgilerinin toplanması,Literatür bilgilerinin ve verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,İstatistiklerin yapılması,İstatistiklerin yapılması,Bulguların yorumlanması,Bulguların yorumlanması,Projenin yazılması,Projenin yazılması,Projenin sunumu,Mezuniyet projesi hakkında rapor; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma bulgularını yorumlar, analiz eder, tez halinde rapor yazar ve projesini sunar | 10, 13, 19, 3, 6 | D, F, H |
Kişi- merkezli yaklaşımı kullanarak ergoterapi teorileri ile ilişkili biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyal ve teknolojik bilimlerden edindiği bilgileri sentezler ve proje geliştirir | 19, 2, 3, 9 | D, F, H |
Eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgiler ışığında literatür taraması yaparak ergoterapi yöntemlerini ve istatistiksel analizlerini açıklar | 13, 19, 2, 3 | D, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezuniyet projesi hakkında genel bilgi | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
2 | Literatür bilgilerinin toplanması | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
3 | Literatür bilgilerinin toplanması | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
4 | Literatür bilgilerinin ve verilerin toplanması | Kirsti Malterud, 2019, Qualitative Metasynthesis: A Research Method for Medicine and Health Sciences [1 ed.], Routledge |
5 | Verilerin toplanması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
6 | Verilerin toplanması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
7 | İstatistiklerin yapılması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
8 | İstatistiklerin yapılması | Nigel Bruce, Daniel Pope, Debbi Stanistreet, 2008, Quantitative Methods for Health Research: A Practical Interactive Guide to Epidemiology and Statistics [1 ed.], Wiley-Interscience |
9 | Bulguların yorumlanması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
10 | Bulguların yorumlanması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
11 | Projenin yazılması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
12 | Projenin yazılması | Walters, Stephen John; Campbell, Michael J, 2014, How to Design, Analyse and Report Cluster Randomised Trials in Medicine and Health Related Research [1 ed.], John Wiley & Sons |
13 | Projenin sunumu | MEBİS Ders Notları |
14 | Mezuniyet projesi hakkında rapor | MEBİS Ders Notları |
Kaynak |
www.scholar.google.com.tr https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |