Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENCİ MEZUNİYET PROJESİ | 2+4 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı ergoterapi lisans eğitimi boyunca öğrenilen bilgilerin literatür ışığında araştırılması, araştırma/proje planlama, araştırmayı uygulama, sonuçların yorumlanması ve araştırmanın/projenin yazılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mezuniyet projesi hakkında genel bilgi,Literatür bilgilerinin toplanması,Literatür bilgilerinin toplanması,Literatür bilgilerinin ve verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,İstatistiklerin yapılması,İstatistiklerin yapılması,Bulguların yorumlanması,Bulguların yorumlanması,Projenin yazılması,Projenin yazılması,Projenin sunumu,Mezuniyet projesi hakkında rapor; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma bulgularını yorumlar, analiz eder, tez halinde rapor yazar ve projesini sunar | 10, 12, 22, 3, 4 | B, D, F |
Kişi- merkezli yaklaşımı kullanarak ergoterapi teorileri ile ilişkili biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyal ve teknolojik bilimlerden edindiği bilgileri sentezler ve proje geliştirir | 1, 10, 16, 22 | B, D, F |
Eğitimleri boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgiler ışığında literatür taraması yaparak ergoterapi yöntemlerini ve istatistiksel analizlerini uygular | 10, 12, 16, 22 | B, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 16: Proje Temelli Öğrenme, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mezuniyet projesi hakkında genel bilgi | |
2 | Literatür bilgilerinin toplanması | |
3 | Literatür bilgilerinin toplanması | |
4 | Literatür bilgilerinin ve verilerin toplanması | |
5 | Verilerin toplanması | |
6 | Verilerin toplanması | |
7 | İstatistiklerin yapılması | |
8 | İstatistiklerin yapılması | |
9 | Bulguların yorumlanması | |
10 | Bulguların yorumlanması | |
11 | Projenin yazılması | |
12 | Projenin yazılması | |
13 | Projenin sunumu | |
14 | Mezuniyet projesi hakkında rapor |
Kaynak |
www.scholar.google.com.tr https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |