Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİM SANAT FELSEFESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve bilim, aynı zamanda birbirlerini tamamlayan etkinliklerdir. Bilim, nesnelerin nedenlerini anlamamızda, sanat ise, onların biçimlerini görmemizde yardımcı olur. Sanat da bilim gibi özel bir bilgi alanıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Analitik felsefe,Kıta felsefesi,Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi,Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi,Yapısalcılık,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Ergoterapi ve bilim sanat,Ergoterapi ve sanat felsefesi,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve bilim felsefesi,Ergoterapi ve bilim,Ergoterapi ve bilim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Felsefi yaklaşımları ergoterapist gözüyle sanatsal olarak karşılaştırır. | 9 | A, E |
Farklı felsefi düşünceleri tanır. | 9 | A, E |
Farklı felsefi düşünceleri ergoterapiyle ilişkilendirir. | 9 | A, E |
Ergoterapi-bilim-sanat üçgeninde uygulamalar organize eder. | 9 | A, E |
Vaka üzerinden uygun yaklaşımı tasarlar. | 9 | A, E |
Vaka üzerinden yaklaşımları tanımlar. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analitik felsefe | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
2 | Kıta felsefesi | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
3 | Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi | `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) |
4 | Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi | `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) |
5 | Yapısalcılık | `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) |
6 | Sanat ve bilim arasındaki ilişki | Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) |
7 | Sanat ve bilim arasındaki ilişki | Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) |
8 | Ergoterapi ve bilim sanat | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
9 | Ergoterapi ve sanat felsefesi | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
10 | Ergoterapi ve sanat | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
11 | Ergoterapi ve sanat | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
12 | Ergoterapi ve bilim felsefesi | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
13 | Ergoterapi ve bilim | Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
14 | Ergoterapi ve bilim | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
Vakalarla ilişkili güncel literatür, American Occupational Therapy Association. (1979). Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 1 | 1 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİM SANAT FELSEFESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve bilim, aynı zamanda birbirlerini tamamlayan etkinliklerdir. Bilim, nesnelerin nedenlerini anlamamızda, sanat ise, onların biçimlerini görmemizde yardımcı olur. Sanat da bilim gibi özel bir bilgi alanıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Analitik felsefe,Kıta felsefesi,Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi,Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi,Yapısalcılık,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Ergoterapi ve bilim sanat,Ergoterapi ve sanat felsefesi,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve bilim felsefesi,Ergoterapi ve bilim,Ergoterapi ve bilim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Felsefi yaklaşımları ergoterapist gözüyle sanatsal olarak karşılaştırır. | 9 | A, E |
Farklı felsefi düşünceleri tanır. | 9 | A, E |
Farklı felsefi düşünceleri ergoterapiyle ilişkilendirir. | 9 | A, E |
Ergoterapi-bilim-sanat üçgeninde uygulamalar organize eder. | 9 | A, E |
Vaka üzerinden uygun yaklaşımı tasarlar. | 9 | A, E |
Vaka üzerinden yaklaşımları tanımlar. | 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analitik felsefe | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
2 | Kıta felsefesi | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
3 | Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi | `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) |
4 | Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi | `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) |
5 | Yapısalcılık | `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) |
6 | Sanat ve bilim arasındaki ilişki | Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) |
7 | Sanat ve bilim arasındaki ilişki | Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) |
8 | Ergoterapi ve bilim sanat | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
9 | Ergoterapi ve sanat felsefesi | Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). |
10 | Ergoterapi ve sanat | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
11 | Ergoterapi ve sanat | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
12 | Ergoterapi ve bilim felsefesi | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
13 | Ergoterapi ve bilim | Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
14 | Ergoterapi ve bilim | Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
Vakalarla ilişkili güncel literatür, American Occupational Therapy Association. (1979). Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |