Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ BİLİMİ VE FELSEFESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Esra ÜNSAL |
Dersin Amacı | Ergoterapi uygulamalarında önemli yere sahip olan kavramsal yaklaşımların ergoterapistler tarafından detaylı olarak incelenmesi ve pratik/akademik çalışmalarda kullanılabilmesinin sağlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi ,Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi,Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı,Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing,Kişisel bağlamların irdelenmesi,Occupational Balance,Occupational Deprivation,Occupational İnjustice,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi ,Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapide bilimsel ve felsefi yönden önemli terim ve kavramları tanımlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 5, 9 | A, D, H |
Ergoterapi biliminin tarihçesinde mevcut felsefi kuramlar ve katkılarını tanımlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 9 | A, D, H |
Ergoterapi teoriler, modelleri ve Ergoterapi biliminin gelişimi arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 9 | A, D, E |
Ergoterapide önemli kavramsal yaklaşımların Ergoterapi uygulamalarında yerini belirler. | 10, 12, 16, 19, 3, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
2 | Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
3 | Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı | İlgili kitap bölümünün okunması |
4 | Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing | İlgili kitap bölümünün okunması |
5 | Kişisel bağlamların irdelenmesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
6 | Occupational Balance | İlgili kitap bölümünün okunması |
7 | Occupational Deprivation | İlgili kitap bölümünün okunması |
8 | Occupational İnjustice | İlgili kitap bölümünün okunması |
9 | Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri | İlgili kitap bölümünün okunması |
10 | Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri | İlgili kitap bölümünün okunması |
11 | Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi | İlgili kitap bölümünün okunması |
12 | Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi | İlgili kitap bölümünün okunması |
13 | Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması | İlgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 4 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ BİLİMİ VE FELSEFESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Esra ÜNSAL |
Dersin Amacı | Ergoterapi uygulamalarında önemli yere sahip olan kavramsal yaklaşımların ergoterapistler tarafından detaylı olarak incelenmesi ve pratik/akademik çalışmalarda kullanılabilmesinin sağlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi ,Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi,Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı,Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing,Kişisel bağlamların irdelenmesi,Occupational Balance,Occupational Deprivation,Occupational İnjustice,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi ,Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapide bilimsel ve felsefi yönden önemli terim ve kavramları tanımlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 5, 9 | A, D, H |
Ergoterapi biliminin tarihçesinde mevcut felsefi kuramlar ve katkılarını tanımlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 9 | A, D, H |
Ergoterapi teoriler, modelleri ve Ergoterapi biliminin gelişimi arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 9 | A, D, E |
Ergoterapide önemli kavramsal yaklaşımların Ergoterapi uygulamalarında yerini belirler. | 10, 12, 16, 19, 3, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
2 | Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
3 | Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı | İlgili kitap bölümünün okunması |
4 | Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing | İlgili kitap bölümünün okunması |
5 | Kişisel bağlamların irdelenmesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
6 | Occupational Balance | İlgili kitap bölümünün okunması |
7 | Occupational Deprivation | İlgili kitap bölümünün okunması |
8 | Occupational İnjustice | İlgili kitap bölümünün okunması |
9 | Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri | İlgili kitap bölümünün okunması |
10 | Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri | İlgili kitap bölümünün okunması |
11 | Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi | İlgili kitap bölümünün okunması |
12 | Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi | İlgili kitap bölümünün okunması |
13 | Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması | İlgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |