Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
POZİTİF PSİKOLOJİ VE ÇOCUK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin pozitif psikoloji kavramlarını anlamalarını, güncel literatüre hakim olmalarını ve bireyin gelişimsel basamaklarında bu alanın önemini kavramalarını böylece meslek yaşamlarına dair bu alanda farkındalık kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı ve değerlendirmesi ,Pozitif Psikolojinin Tanımı ve Gelişimi,Pozitif Psikoloji ve Mutluluk ,Pozitif Psikoloji ve Duygular ,Pozitif Psikoloji ve Biliş,Pozitif Psikoloji ve Kendilik,Pozitif Psikoloji ve İlişki Geliştirme,Karakter Güçleri ve Erdemler ,Karakter Güçleri ve Erdemler ,Karakter Güçleri ve Erdemler ,Karakter Güçleri ve Erdemler,Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi,Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pozitif psikolojinin kavramlarını öğrenir ve açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
Pozitif psikoloji kavramlarının çocuğun gelişimsel basamaklarındaki rolünü kavrayabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
İçsel motivasyonu yüksek ve mutlu bireyler olabilmeleri için çocuğun okul öncesi dönem itibari ile desteklenmesi gerektiğinin önemini kavrayabilir. | 10, 16, 19 | A, E, F |
Karakter güçleri ve erdemleri tanır ve açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
Öğrendiği kavramların alanı ile ilgili ne gibi öneriler ile pekiştirilebileceğinin farkına varır. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A, E, F |
Karakter güçleri ve erdemler ile ilgili olarak hayata dönük açıklamalarda bulunabilir (film analizi). | 10, 13, 14, 16, 19, 4 | |
Pozitif psikolojinin tarihsel gelişimini ve bu alana duyulan ihtiyacı kavrayabilir. | 10, 16, 19, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve değerlendirmesi | Önerilen kaynak ile ilgili derse hazırlanılması |
2 | Pozitif Psikolojinin Tanımı ve Gelişimi | önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
3 | Pozitif Psikoloji ve Mutluluk | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
4 | Pozitif Psikoloji ve Duygular | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
5 | Pozitif Psikoloji ve Biliş | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
6 | Pozitif Psikoloji ve Kendilik | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
8 | Pozitif Psikoloji ve İlişki Geliştirme | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
9 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
10 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
11 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
12 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
13 | Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
14 | Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
Kaynak |
Koydemir, S. & Bulgan, G. (2017). Mutluluk 2.0: İyi yaşama dair bilmediklerimiz, Elma Yayıncılık Csikszentmihalyi, M. (2017). Akış, Buzdağı Yayıncılık Ümmet, D. (Edt.), (2020). Tüm Kavram ve Yaklaşımlarıyla Pozitif Psikoloji, Pegem Akademi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | ||||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | ||||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
POZİTİF PSİKOLOJİ VE ÇOCUK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin pozitif psikoloji kavramlarını anlamalarını, güncel literatüre hakim olmalarını ve bireyin gelişimsel basamaklarında bu alanın önemini kavramalarını böylece meslek yaşamlarına dair bu alanda farkındalık kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı ve değerlendirmesi ,Pozitif Psikolojinin Tanımı ve Gelişimi,Pozitif Psikoloji ve Mutluluk ,Pozitif Psikoloji ve Duygular ,Pozitif Psikoloji ve Biliş,Pozitif Psikoloji ve Kendilik,Pozitif Psikoloji ve İlişki Geliştirme,Karakter Güçleri ve Erdemler ,Karakter Güçleri ve Erdemler ,Karakter Güçleri ve Erdemler ,Karakter Güçleri ve Erdemler,Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi,Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pozitif psikolojinin kavramlarını öğrenir ve açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
Pozitif psikoloji kavramlarının çocuğun gelişimsel basamaklarındaki rolünü kavrayabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
İçsel motivasyonu yüksek ve mutlu bireyler olabilmeleri için çocuğun okul öncesi dönem itibari ile desteklenmesi gerektiğinin önemini kavrayabilir. | 10, 16, 19 | A, E, F |
Karakter güçleri ve erdemleri tanır ve açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
Öğrendiği kavramların alanı ile ilgili ne gibi öneriler ile pekiştirilebileceğinin farkına varır. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A, E, F |
Karakter güçleri ve erdemler ile ilgili olarak hayata dönük açıklamalarda bulunabilir (film analizi). | 10, 13, 14, 16, 19, 4 | |
Pozitif psikolojinin tarihsel gelişimini ve bu alana duyulan ihtiyacı kavrayabilir. | 10, 16, 19, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve değerlendirmesi | Önerilen kaynak ile ilgili derse hazırlanılması |
2 | Pozitif Psikolojinin Tanımı ve Gelişimi | önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
3 | Pozitif Psikoloji ve Mutluluk | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
4 | Pozitif Psikoloji ve Duygular | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
5 | Pozitif Psikoloji ve Biliş | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
6 | Pozitif Psikoloji ve Kendilik | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
8 | Pozitif Psikoloji ve İlişki Geliştirme | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
9 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
10 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
11 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
12 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
13 | Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
14 | Pozitif psikoloji kavramlarıyla film analizi | Önerilen kaynak ile derse hazırlanılması |
Kaynak |
Koydemir, S. & Bulgan, G. (2017). Mutluluk 2.0: İyi yaşama dair bilmediklerimiz, Elma Yayıncılık Csikszentmihalyi, M. (2017). Akış, Buzdağı Yayıncılık Ümmet, D. (Edt.), (2020). Tüm Kavram ve Yaklaşımlarıyla Pozitif Psikoloji, Pegem Akademi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | ||||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | ||||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | ||||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |