Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Mert ÇELİKTEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, sindirim ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar,Hareket Sistemi Genel Bilgisi,Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri,Üst Ekstremite Kas ve Damarları,Alt Ekstremite Kemik ve Eklem,Alt Ekstremite Kas ve Damarları,Columna Vertebralıs,Thorax Duvarı,Cranıum,Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri,Karın ve Sırt Kasları,Kalp ve Perıcardıum,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları açıklar.
11, 9
A, D
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 9
A, D
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar.
11, 9
A, D
İnsan vücudunu oluşturan yapıları tanımlar.
11, 9
A, D
Karın ve göğüs boşluğu kafatası bölgesindeki yapıları gösterir.
11, 9
A, D
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar
Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3
2
Hareket Sistemi Genel Bilgisi
Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3
3
Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri
Arıncı K. 1. Baskı S: 6-17
4
Üst Ekstremite Kas ve Damarları
Arıncı K. 1. Baskı S: 182-199
5
Alt Ekstremite Kemik ve Eklem
Arıncı K. 1. Baskı S: 17-30
6
Alt Ekstremite Kas ve Damarları
Arıncı K. 1. Baskı S: 201-221
7
Columna Vertebralıs
Arıncı K. 1. Baskı S: 58-63
8
Thorax Duvarı
Arıncı K. 1. Baskı S: 161-165
9
Cranıum
Arıncı K. 1. Baskı S: 51-57
10
Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri
Arıncı K. 1. Baskı S: 138-152
11
Karın ve Sırt Kasları
Arıncı K. 1. Baskı S: 153-163, 167-173
12
Kalp ve Perıcardıum
Arıncı K. 2. Baskı S: 2-13
13
Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I
Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22
14
Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II
Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
4
5
20
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
26
26
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
123
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ANATOMİ I
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi Verenler
Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Mert ÇELİKTEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, sindirim ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar,Hareket Sistemi Genel Bilgisi,Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri,Üst Ekstremite Kas ve Damarları,Alt Ekstremite Kemik ve Eklem,Alt Ekstremite Kas ve Damarları,Columna Vertebralıs,Thorax Duvarı,Cranıum,Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri,Karın ve Sırt Kasları,Kalp ve Perıcardıum,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları açıklar.
11, 9
A, D
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.
11, 9
A, D
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar.
11, 9
A, D
İnsan vücudunu oluşturan yapıları tanımlar.
11, 9
A, D
Karın ve göğüs boşluğu kafatası bölgesindeki yapıları gösterir.
11, 9
A, D
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.
11, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar
Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3
2
Hareket Sistemi Genel Bilgisi
Arıncı K. 1. Baskı S: 1-3
3
Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri
Arıncı K. 1. Baskı S: 6-17
4
Üst Ekstremite Kas ve Damarları
Arıncı K. 1. Baskı S: 182-199
5
Alt Ekstremite Kemik ve Eklem
Arıncı K. 1. Baskı S: 17-30
6
Alt Ekstremite Kas ve Damarları
Arıncı K. 1. Baskı S: 201-221
7
Columna Vertebralıs
Arıncı K. 1. Baskı S: 58-63
8
Thorax Duvarı
Arıncı K. 1. Baskı S: 161-165
9
Cranıum
Arıncı K. 1. Baskı S: 51-57
10
Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri
Arıncı K. 1. Baskı S: 138-152
11
Karın ve Sırt Kasları
Arıncı K. 1. Baskı S: 153-163, 167-173
12
Kalp ve Perıcardıum
Arıncı K. 2. Baskı S: 2-13
13
Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar I
Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22
14
Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar II
Arıncı K. 2. Baskı S: 1-2, 16-22
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994
2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997.
3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993
4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003.
6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.