Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESİNLERE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve GÜNEY COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, insan sağlığı için temel olan besin öğelerini sınıflandırmaları, fizyolojik görevleri ve başlıca kaynakları açısından tanıtarak öğrencilerin beslenme bilimindeki temel kavramları öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca ders, öğrencilerin beslenme ve diyetetik alanında kullanılan İngilizce terminolojiyi tanımalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş: Besin ve besin öğesi nedir? Aralarındaki fark. Makro ve mikro besin öğelerine genel bakış. ,Besin Grupları ve Beslenme Rehberleri,Enerji Metabolizması ve Enerji Dengesi,Beslenme Durumunu Değerlendirme Yöntemleri,Karbonhidratlar,Proteinler,Yağlar,Ara Sınav Tekrarı,Vitaminler,Mineraller,Su ve Sıvı Dengesi,Besin Öğesi Metabolizmasına Genel Bakış,Sağlıklı Beslenme Modelleri,Final Tekrarı ve Vaka Tartışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Besin öğelerini sınıflandırarak temel işlevlerini ve kaynaklarını açıklar. 10, 16, 9A, C, E
2. Besin gruplarının sağlıklı beslenmedeki rolünü açıklar.10, 16, 9A, C, E
3. Ulusal ve uluslararası sağlıklı beslenme modellerini karşılaştırarak yorumlar. 10, 16, 9A, C, E
4. Beslenme bilimine ait temel İngilizce kavramları tanır ve doğru şekilde kullanır.10, 16, 9A, C, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş: Besin ve besin öğesi nedir? Aralarındaki fark. Makro ve mikro besin öğelerine genel bakış. Ders izlencesi ve ders kitabının (Krause and mahan's food and the nutrition care process) giriş bölümü okunmalı.
2Besin Grupları ve Beslenme RehberleriFAO Beslenme Rehberleri https://www.fao.org/nutrition/education/food-dietary-guidelines.
3Enerji Metabolizması ve Enerji Dengesi
4Beslenme Durumunu Değerlendirme Yöntemleri
5Karbonhidratlar
6Proteinler
7Yağlar
8Ara Sınav Tekrarı
9Vitaminler
10Mineraller
11Su ve Sıvı Dengesi
12Besin Öğesi Metabolizmasına Genel Bakış
13Sağlıklı Beslenme Modellerihttps://www.myplate.gov/
14Final Tekrarı ve Vaka Tartışmaları
Kaynak
Mahan, L., Escott-Stump, S., & Raymond, J. L. (2012). Krause's food & the nutrition care process,(Krause's Food & Nutrition Therapy). Saunders Elsevier. 13. Baskı Akbulut, G. (2019). Krause besin ve beslenme bakım süreci Akbulut, G. (2023). Krause ve Mahan besin ve beslenme bakım süreci
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Toplu beslenme sistemlerinde etkili bilgi ve beceri kazanarak, menü planlama, üretim, hijyen ve besin güvenliği gibi süreçleri yönetir.
5
PY-5. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
6
PY-6. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
7
PY-7. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
8
PY-8. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
9
PY-9. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
10
PY-10. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
11
PY-11. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
12
PY-12. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)74
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(74/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESİNLERE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve GÜNEY COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, insan sağlığı için temel olan besin öğelerini sınıflandırmaları, fizyolojik görevleri ve başlıca kaynakları açısından tanıtarak öğrencilerin beslenme bilimindeki temel kavramları öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca ders, öğrencilerin beslenme ve diyetetik alanında kullanılan İngilizce terminolojiyi tanımalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş: Besin ve besin öğesi nedir? Aralarındaki fark. Makro ve mikro besin öğelerine genel bakış. ,Besin Grupları ve Beslenme Rehberleri,Enerji Metabolizması ve Enerji Dengesi,Beslenme Durumunu Değerlendirme Yöntemleri,Karbonhidratlar,Proteinler,Yağlar,Ara Sınav Tekrarı,Vitaminler,Mineraller,Su ve Sıvı Dengesi,Besin Öğesi Metabolizmasına Genel Bakış,Sağlıklı Beslenme Modelleri,Final Tekrarı ve Vaka Tartışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Besin öğelerini sınıflandırarak temel işlevlerini ve kaynaklarını açıklar. 10, 16, 9A, C, E
2. Besin gruplarının sağlıklı beslenmedeki rolünü açıklar.10, 16, 9A, C, E
3. Ulusal ve uluslararası sağlıklı beslenme modellerini karşılaştırarak yorumlar. 10, 16, 9A, C, E
4. Beslenme bilimine ait temel İngilizce kavramları tanır ve doğru şekilde kullanır.10, 16, 9A, C, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş: Besin ve besin öğesi nedir? Aralarındaki fark. Makro ve mikro besin öğelerine genel bakış. Ders izlencesi ve ders kitabının (Krause and mahan's food and the nutrition care process) giriş bölümü okunmalı.
2Besin Grupları ve Beslenme RehberleriFAO Beslenme Rehberleri https://www.fao.org/nutrition/education/food-dietary-guidelines.
3Enerji Metabolizması ve Enerji Dengesi
4Beslenme Durumunu Değerlendirme Yöntemleri
5Karbonhidratlar
6Proteinler
7Yağlar
8Ara Sınav Tekrarı
9Vitaminler
10Mineraller
11Su ve Sıvı Dengesi
12Besin Öğesi Metabolizmasına Genel Bakış
13Sağlıklı Beslenme Modellerihttps://www.myplate.gov/
14Final Tekrarı ve Vaka Tartışmaları
Kaynak
Mahan, L., Escott-Stump, S., & Raymond, J. L. (2012). Krause's food & the nutrition care process,(Krause's Food & Nutrition Therapy). Saunders Elsevier. 13. Baskı Akbulut, G. (2019). Krause besin ve beslenme bakım süreci Akbulut, G. (2023). Krause ve Mahan besin ve beslenme bakım süreci
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Toplu beslenme sistemlerinde etkili bilgi ve beceri kazanarak, menü planlama, üretim, hijyen ve besin güvenliği gibi süreçleri yönetir.
5
PY-5. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
6
PY-6. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
7
PY-7. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
8
PY-8. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
9
PY-9. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
10
PY-10. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
11
PY-11. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
12
PY-12. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57