Öğrencileri klinik diyetisyenlik, toplu beslenme diyetisyenliği, endüstri diyetisyenliği, sporcu diyetisyenliği ya da diğer meslek alanlarında uygulamalı olarak hazırlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulamanın değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kliniklerde beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini gösterir.
6
A, E
2. Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini doğrultusunda menüler belirler.
6
A, E
3. Çocuk ve yetişkin hastalıklarında tıbbi beslenme tedavilerini belirler.
6
A, E
4. Laboratuvar bulguları ve besin tüketimine göre hastanın diyetini belirler.
6
A, E
5. Sağlıklı ve hasta bireylere beslenme konusunda eğitim etkinlikleri planlar.
6
A, E
6. Besin hijyeni ve HACCP ilkelerini açıklar.
6
A, E
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması
Uygulama yerleri hakkında araştırma yapılması
2
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
3
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
4
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
5
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
6
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
7
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
8
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
9
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
10
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
11
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
12
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
13
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
14
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
14
Uygulamanın değerlendirilmesi
Rapor çalışması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel kaynaklar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
6
2
12
Rehberli Problem Çözme
6
32
192
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
10
10
Proje Sunumu / Seminer
1
5
5
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
5
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ELEKTİF UYGULAMASI
-
Bahar Dönemi
0+28
7
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencileri klinik diyetisyenlik, toplu beslenme diyetisyenliği, endüstri diyetisyenliği, sporcu diyetisyenliği ya da diğer meslek alanlarında uygulamalı olarak hazırlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulamanın değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Kliniklerde beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini gösterir.
6
A, E
2. Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini doğrultusunda menüler belirler.
6
A, E
3. Çocuk ve yetişkin hastalıklarında tıbbi beslenme tedavilerini belirler.
6
A, E
4. Laboratuvar bulguları ve besin tüketimine göre hastanın diyetini belirler.
6
A, E
5. Sağlıklı ve hasta bireylere beslenme konusunda eğitim etkinlikleri planlar.
6
A, E
6. Besin hijyeni ve HACCP ilkelerini açıklar.
6
A, E
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması
Uygulama yerleri hakkında araştırma yapılması
2
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
3
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
4
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
5
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
6
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
7
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
8
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
9
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
10
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
11
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
12
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
13
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
14
Uygulama
Literatür tarama, Rapor çalışması
14
Uygulamanın değerlendirilmesi
Rapor çalışması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel kaynaklar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.