Tüm yaş grubundaki sağlıklı ve hasta bireylerle beslenme konusunda iletişim kurabilme ve eğitim yapabilme becerilerini geliştirebilmesini, bu eğitimlerde farklı eğitim materyal ve yöntemi kullanabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimin Tanımı ve İlkeleri,Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri,İletişim,İletişim Engelleri,Eğitim Yöntemleri ,Eğitim Materyalleri,Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri,Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim,Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Eğitimin tanımını, prensiplerini, eğitim yollarını açıklar
12, 14, 16, 37, 9
A, E
2. Beslenme eğitimi konusunda hedef ve davranışları analiz eder.
12, 14, 16, 37, 9
A, E
3. Eğitim yöntemlerini ve araç-gereçlerini kavrayarak, eğitim planı hazırlama ve sunum tekniklerini açıklar
12, 14, 16, 37, 9
A, E
4. Tüm yaş gruplarının beslenme özelliklerine uygun hususlar ve davranışlar konusunda eğitim planlamayı açıklar
12, 14, 16, 37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimin Tanımı ve İlkeleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2
Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3
İletişim
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4
İletişim Engelleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5
Eğitim Yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6
Eğitim Materyalleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7
Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8
Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9
Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10
Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders notları
1. Navaro L. (2005) Beni Duyuyor musun? İstanbul
2. Gable J.(2007) Counselling Skills for dietitians, second edition, Blackwell Publishing.
3. Contento IR.(2011), Nutrition Education, second edition,Jones and Bartlett Publishers.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
17
17
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
27
27
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BESLENME EĞİTİMİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Eda KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Tüm yaş grubundaki sağlıklı ve hasta bireylerle beslenme konusunda iletişim kurabilme ve eğitim yapabilme becerilerini geliştirebilmesini, bu eğitimlerde farklı eğitim materyal ve yöntemi kullanabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Eğitimin Tanımı ve İlkeleri,Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri,İletişim,İletişim Engelleri,Eğitim Yöntemleri ,Eğitim Materyalleri,Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri,Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim,Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu,Ödev Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Eğitimin tanımını, prensiplerini, eğitim yollarını açıklar
12, 14, 16, 37, 9
A, E
2. Beslenme eğitimi konusunda hedef ve davranışları analiz eder.
12, 14, 16, 37, 9
A, E
3. Eğitim yöntemlerini ve araç-gereçlerini kavrayarak, eğitim planı hazırlama ve sunum tekniklerini açıklar
12, 14, 16, 37, 9
A, E
4. Tüm yaş gruplarının beslenme özelliklerine uygun hususlar ve davranışlar konusunda eğitim planlamayı açıklar
12, 14, 16, 37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Eğitimin Tanımı ve İlkeleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2
Eğitim ve Öğretim Çeşitleri, Beslenme Rehberleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3
İletişim
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4
İletişim Engelleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5
Eğitim Yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6
Eğitim Materyalleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7
Eğitici Diyetisyenin Tanımı, Sorumlulukları ve Etik İlkerleri
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8
Ağırlık Yönetiminde Beslenme Eğitimi ve Önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9
Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10
Çocuklar ve Ebeveynlerde Beslenme Eğitimi ve Önemi
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14
Ödev Sunumu
Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders notları
1. Navaro L. (2005) Beni Duyuyor musun? İstanbul
2. Gable J.(2007) Counselling Skills for dietitians, second edition, Blackwell Publishing.
3. Contento IR.(2011), Nutrition Education, second edition,Jones and Bartlett Publishers.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.