Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTİF UYGULAMASI0+2878
Ders Programı Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Çarşamba 07:00-07:45 Çarşamba 08:00-08:45 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Cumartesi 07:00-07:45 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY, Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri klinik diyetisyenlik, toplu beslenme diyetisyenliği, endüstri diyetisyenliği, sporcu diyetisyenliği ya da diğer meslek alanlarında uygulamalı olarak hazırlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama ve uygulamanın değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kliniklerde beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini uygulayabilmesi12, 14, 18, 5, 6C, F
2. Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini doğrultusunda menüler planlayabilmesi12, 14, 18, 5, 6C, F
3. Çocuk ve yetişkin hastalıklarında tıbbi beslenme tedavilerini uygulayabilmesi12, 14, 18, 5, 6C, F
4. Laboratuvar bulguları ve besin tüketimine göre hastanın diyetini planlayabilmesi12, 14, 18, 5, 6C, F
5. Sağlıklı ve hasta bireylere beslenme konusunda eğitim etkinlikleri yürütebilmesi12, 14, 18, 5, 6C, F
6. Besin hijyeni ve HACCP ilkelerini denetleyebilmesi12, 14, 18, 5, 6C, F
Öğretim Yöntemleri:12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev, F: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlamasıUygulama yerleri hakkında araştırma yapılması
2UygulamaLiteratür tarama, Rapor çalışması
3UygulamaLiteratür tarama, Rapor çalışması
4UygulamaLiteratür tarama, Rapor çalışması
5UygulamaLiteratür tarama, Rapor çalışması
7Uygulama ve uygulamanın değerlendirilmesiRapor çalışması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu