Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTİF UYGULAMASI | 0+28 | 7 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Çarşamba 07:00-07:45 Çarşamba 08:00-08:45 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Cumartesi 07:00-07:45 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri klinik diyetisyenlik, toplu beslenme diyetisyenliği, endüstri diyetisyenliği, sporcu diyetisyenliği ya da diğer meslek alanlarında uygulamalı olarak hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama ve uygulamanın değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kliniklerde beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini uygulayabilmesi | 12, 14, 18, 5, 6 | C, F |
2. Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini doğrultusunda menüler planlayabilmesi | 12, 14, 18, 5, 6 | C, F |
3. Çocuk ve yetişkin hastalıklarında tıbbi beslenme tedavilerini uygulayabilmesi | 12, 14, 18, 5, 6 | C, F |
4. Laboratuvar bulguları ve besin tüketimine göre hastanın diyetini planlayabilmesi | 12, 14, 18, 5, 6 | C, F |
5. Sağlıklı ve hasta bireylere beslenme konusunda eğitim etkinlikleri yürütebilmesi | 12, 14, 18, 5, 6 | C, F |
6. Besin hijyeni ve HACCP ilkelerini denetleyebilmesi | 12, 14, 18, 5, 6 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon, uygulama yerleri hakkında bilgilendirme, uygulamanın başlaması | Uygulama yerleri hakkında araştırma yapılması |
2 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
3 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
4 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
5 | Uygulama | Literatür tarama, Rapor çalışması |
7 | Uygulama ve uygulamanın değerlendirilmesi | Rapor çalışması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilimsel kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |