Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir | 1, 2, 3, 4, 7 | A, B, C |
1.1. çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar | 1, 2, 3, 4, 7 | A, B, C |
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 7 | A, C |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır | 1, 2, 3, 4, 6 | A, C |
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 7 | A, C |
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 1, 2, 3, 4, 5, 7 | A, C |
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir | 1, 2, 3, 4, 6 | A, C |
5.1 dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
2 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
3 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
4 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
5 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
6 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
7 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
8 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
9 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
10 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
11 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
12 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
13 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
14 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
Kaynak |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |