Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ II | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ve alt ekstremite kliniği, boyun ve yüz bölgesi kasları ile eklemleri, visserocranium ve neurocranium kemikleri, sırt, abdomen, thorax, pectoral bölge kasları ve columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri hakkında bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri,Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri,Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları ,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları ,Neurocranium kemikleri, Viscerocranium kemikleri,Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları,Üst ekstremite kliniği,Üst ekstremite kliniği,Alt ekstremite kliniği,Alt ekstremite kliniği,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi kaslarını açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Neurocranium kemiklerini açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Visserocranium kemiklerini açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarını açıklayabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Üst ekstremite kliniğini bilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Üst ekstremite kliniğini bilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Alt ekstremite kliniğini bilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Alt ekstremite kliniğini bilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri | Ozan Anatomi |
2 | Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri | Ozan Anatomi |
3 | Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları | Ozan Anatomi |
4 | Sırt, boyun, ense bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI |
5 | Sırt, boyun, ense bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI |
6 | Neurocranium kemikleri | Anatomi-Kaplan ARICI |
7 | Viscerocranium kemikleri | Ozan anatomi |
8 | Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları | Ozan Anatomi |
9 | Üst ekstremite kliniği | Anatomi-Kaplan ARICI |
10 | Üst ekstremite kliniği | Anatomy-Kaplan ARICI |
11 | Alt ekstremite kliniği | Ozan Anatomi |
12 | Alt ekstremite kliniği | Ozan Anatomi |
13 | Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması | Anatomi-Kaplan ARICI |
14 | Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması | Anatomi-Kaplan ARICI |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |