Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ETİK | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri, beslenme ve diyet alanında verilen eğitim, meslek yasa ve yönetmelikleri, çalışma alanları ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması ,Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması ,Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması, Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi ,Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi,Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi ,Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi ,Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması ,Mesleki etiğin tanımlanabilmesi ,Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi ,Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi ,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi ,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması ,Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyada ve Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik alanında verilen eğitimi değerlendirebilir. | 1, 2, 3 | A |
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili yasa ve yönetmelikleri yorumlayabilir. | 1, 2, 3 | A |
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası meslek kuruluşlarını örnekleyebilir. | 1, 2, 3 | A |
Diyetisyenin çalışma alanlarını ve etik kuralları değerlendirebilir. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması | |
2 | Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması | |
3 | Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması | |
4 | Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi | |
5 | Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi | |
6 | Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi | |
7 | Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi | |
8 | Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması | |
9 | Mesleki etiğin tanımlanabilmesi | |
10 | Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi | |
11 | Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi | |
12 | Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi | |
13 | Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması | |
14 | Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |