Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, İngilizcenin temel yapı ve kelimelerini öğrenmeleri ve kendilerini ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) ,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını karşılaştırabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
1.1. sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca anlatır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
2. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması listeler. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
2.3. Alanıyla makaleleri kullanır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanılabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makaleleri İngilizce olarak aktarır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
3.2. İngilizce uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
2 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
Kaynak |
Ders notları haftalık olarak görevli okutman tarafından kırtasiyeye bırakılacaktır. |
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2015, ISBN:978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |