Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEZUNİYET PROJESİ | 0+2 | 1 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 07:00-07:45 Çarşamba 08:00-08:45 Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Dr.Öğr.Üye. Hande BAKIRHAN, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA, Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER, Öğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA, Doç.Dr. Indrani KALKAN, Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri, tez çalışmasının planlaması, literatür araştırması yapılması, sonuçlar, tartışma, özet ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde yazılması ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Mesleki Etik,Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma etik ilke ve değerlerinin önemini kavrar | 1, 14, 2, 3 | A |
2. Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklayabilmesi | 14, 3 | D |
3. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlayabilmesi | 14, 3 | D |
4. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilmesi | 14, 3 | D |
5. Hipotezine ilişkin literatür taraması yapabilmesi | 14, 3 | D |
6. Verilerinin sonuçlarını yorumlayabilmesi | 14, 3 | D |
7. Anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlayabilmesi | 14, 3 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma planlaması ve genel ilkeler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Mesleki Etik | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Verilerin toplanması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Seçilen konuyla ilgili bilimsel yayınlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |