Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEZUNİYET PROJESİ0+218
Ders Programı Çarşamba 07:00-07:45 Çarşamba 08:00-08:45 Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY, Dr.Öğr.Üye. Hande BAKIRHAN, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA, Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER, Öğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA, Doç.Dr. Indrani KALKAN, Öğr.Gör. İdil ALPAT YAVAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, tez çalışmasının planlaması, literatür araştırması yapılması, sonuçlar, tartışma, özet ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde yazılması ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Mesleki Etik,Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilinci,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesi,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama,Verilerin değerlendirilmesi ve raporlama; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Araştırma etik ilke ve değerlerinin önemini kavrar1, 14, 2, 3A
2. Araştırma planlamasının genel ilkelerini açıklayabilmesi14, 3D
3. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlayabilmesi14, 3D
4. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilmesi14, 3D
5. Hipotezine ilişkin literatür taraması yapabilmesi14, 3D
6. Verilerinin sonuçlarını yorumlayabilmesi14, 3D
7. Anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlayabilmesi14, 3D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlaması ve genel ilkelerÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Mesleki EtikÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Mesleki Etik ve Sorumluluk BilinciÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Literatür taraması ve araştırma konularının belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Verilerin toplanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Verilerin değerlendirilmesi ve raporlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Seçilen konuyla ilgili bilimsel yayınlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu