Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, sindirim ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Hareket Sistemi Genel Bilgisi,Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri,Üst Ekstremite Kas ve Damarları,Alt Ekstremite Kemik ve Eklem,Alt Ekstremite Kas ve Damarları,Columna Vertebralıs,Thorax Duvarı,Cranıum,Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri,Karın ve Sırt Kasları,Kalp ve Perıcardıum,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklayabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
İnsan vücudunu oluşturan yapılar hakkında pratik uygulamalar yapabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Karın ve göğüs boşluğu kafatası bölgesindeki yapıları gösterebilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterebilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Hareket Sistemi Genel Bilgisi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Üst Ekstremite Kas ve Damarları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Alt Ekstremite Kemik ve Eklem | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Alt Ekstremite Kas ve Damarları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Columna Vertebralıs | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Thorax Duvarı | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Cranıum | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Karın ve Sırt Kasları | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Kalp ve Perıcardıum | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |