Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME BİLİMİNİN TEMELLERİ2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin beslenme ile ilgili temel konulardaki kelime hazinelerini genişletmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve sağlık (health and nutrition),Karbonhidratlar (carbohydrates),Protein ve amino asitler (proteins and amino acids),Lipitler ve yağ asitleri (fats and faty acids),Enerji metabolizması (energy requırements),Enzimler (Digestive juices),Su (Water),Mineraller (Minerals: Sodium, Potassium),Mineraller (Minerals: Iron, Iodine),Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: A,D),Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: E,K),Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins tiamin, riboflavin ),.Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins vitamin B12, folik asit ),Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins: vitamin C; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmesi1, 10, 2, 21, 3A, C
3.Yetersiz ve dengesiz beslenmenin olumsuz sonuçlarını ayırt edebilmesi1, 10, 2, 21, 3A, C
2.Esansiyel besin öğelerinin vücut çalışmasındaki işlevlerini açıklayabilmesi1, 10, 2, 21, 3A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve sağlık (health and nutrition)3. kaynak 5-7.sayfalar
2Karbonhidratlar (carbohydrates)1.kaynak 76-85.sayfalar
3Protein ve amino asitler (proteins and amino acids)1. kaynak 49-65.sayfalar
4Lipitler ve yağ asitleri (fats and faty acids)1.kaynak 86-92.sayfalar
5Enerji metabolizması (energy requırements)1. kaynak 31-49.sayfalar
6Enzimler (Digestive juices)51-60.sayfalar
7Su (Water)3.kaynak 109-110.sayfalar
8Mineraller (Minerals: Sodium, Potassium)3. kaynak 114-116.sayfalar
9Mineraller (Minerals: Iron, Iodine)3.kaynak 127-135 ve 138-142. sayfalar
10Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: A,D)3. kaynak 161-176.sayfalar
11Yağda Eriyen Vitaminler: (Fat- soluble vitamins: E,K)3.kaynak 176-191.sayfalar
12Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins tiamin, riboflavin )193-216.sayfalar
13.Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins vitamin B12, folik asit )3.kaynak 217- 229.sayfalar
14Suda Eriyen Vitaminler: (Water – soluble vitamins: vitamin C3.kaynak 237-246.sayfalar
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1.Introduction to Human Nutrition.Gibney M, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH (Eds). Second edition, Wiley-Blackwell.2009 2.Krause's Food & Nutrition Therapy. Mahan, L.K., Stump, S.E. 12th edition, Elsevier, 2010. 3. Baysal A. Beslenme, 15.baskı, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu