Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUM SAĞLIĞI BESLENME UYGULAMASI | 0+30 | 7,5 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 07:00-07:45 Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 Salı 21:30-22:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Dr.Öğr.Üye. Hande BAKIRHAN, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA, Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER, Öğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bireylerin ve toplumun beslenme durumunun saptanması, değerlendirilmesi, yorumlanması, sorunların belirlenmesi, çözüm önerileri ve eğitim verme konularında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oryantasyon ve Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Toplumun beslenme durumunu ve beslenme alışkanlıklarını saptayabilmesi. | 14, 16, 5 | C, F |
2. Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan direkt ve indirekt yöntemleri uygulaması. | 14, 16, 5 | C, F |
3. Bireye ve topluma yeterli ve dengeli beslenme ile sağlık konusunda eğitimler planlayabilmesi. | 14, 16, 5 | C, F |
4. Sağlık ve beslenme arasındaki ilişkiyi tartışabilmesi. | 14, 16, 5 | C, F |
5. Toplumu bilinçlendirmek için yazılı ve görsel eğitim materyalleri geliştirebilmesi. | 14, 16, 5 | C, F |
6. Özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyalleri geliştirebilmesi. | 14, 16, 5 | C, F |
7. Grubun beslenme özelliklerini saptar ve beslenme sorunlarını çözümleyebilmesi. | 14, 16, 5 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon ve Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün hazırlanılması |
2 | Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün hazırlanılması |
3 | Uygulama | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün hazırlanılması |
4 | Uygulama ve değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün hazırlanılması |
Kaynak |
1. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Md./ T.C. S.B. Sağlık Projesi Genel Md. / Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü. Toplumun Beslenmede Bilinçlendirilmesi Saha Personeli için Toplum Beslenmesi Programı Eğitim Materyali, Ankara, 2002. 2. T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Obezite Diyabet ve Metabolik Hastalıklar Dairesi Başkanlığı. Beslenme Bilgi Serisi. 2006-2012. 3. Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2014. 4. T.C. Sağlık Bakanlığı. Türkiye Beslenme Rehberi, Ankara, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |