Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORGANİK KİMYA | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ozan Emre EYUPOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri organik bileşiklerin sınıflandırılması, isimlendirmesi, reaksiyon tipleri, alkanlar, alkenler, alkinler, benzen ve türevleri, sterokimya ve optikçe aktiflik, alkoller, eterler ve tiyoller, aminler, aldehidler, ketonlar, karboksilik asitler, anhidridler, esterler ve amidler, polimerlerin yapı, özellik ve reaksiyonları konularında bilgilendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Organik kimyaya giriş, organik bileşiklerin sınıflandırılması,Organik kimyada kimyasal bağlar, karbonun yapısı, alkanlar,Sterokimya, organik moleküllerin üç boyutlu yapıları,Organik kimyada reaksiyon tipleri,Alkenler ve alkinler,Benzen ve türevleri,Asitlik bazlık,Organik bileşiklerin analiz yöntemleri,Alkoller, eterler ve tiyoller,Aminler, amidler,Aldehidler ve ketonlar,Karboksilik asitler,Karboksilik anhidridler, esterler,Polimerler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Organik bileşikleri tanımlayabilmesi | 1, 10, 15, 2, 3, 4 | A |
2. Organik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilmesi | 1, 10, 15, 2, 3, 4 | A |
3. Fonksiyonel grupları formüle edebilmesi | 1, 10, 15, 2, 3, 4 | A |
4. Organik bileşiklerin reaksiyonlarını yorumlayabilmesi | 1, 10, 15, 2, 3, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Organik kimyaya giriş, organik bileşiklerin sınıflandırılması | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Organik kimyada kimyasal bağlar, karbonun yapısı, alkanlar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Sterokimya, organik moleküllerin üç boyutlu yapıları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Organik kimyada reaksiyon tipleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Alkenler ve alkinler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Benzen ve türevleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Asitlik bazlık | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Organik bileşiklerin analiz yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Alkoller, eterler ve tiyoller | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Aminler, amidler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Aldehidler ve ketonlar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Karboksilik asitler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Karboksilik anhidridler, esterler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Polimerler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Ders Notları |
•Solomons Organic Chemistry •Organik Kimya, Tahsin Uyar •Organik Kimya Problemleri ve Çözümleri, G.Okay, Y. Yıldırır •Organic Chemistry, Graham Solomons •Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler •http://www.organicworldwide.net/ •http://www.organic-chemistry.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |