Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL DURUMLARDA BESLENME | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande BAKIRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande BAKIRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, özel durumlarda karşılaşılan beslenme sorunlarının ve beslenme bozukluklarının incelenmesi, besin ve besin ögeleri gereksinimlerinin belirlenmesi, beslenme tedavisinin oluşturulması ve özel durumlarda sağlığın korunması ve geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşçilerde beslenme sorunları ve yönetimi , İşçilerde enerji ve besin ögeleri gereksinimleri ,Sporcularda enerji, besin ögeleri ve sıvı gereksinimi,Antrenman/müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenme ile besin destekleri kullanımı ,Vejetaryen diyetler ve beslenme yönünden değerlendirilmesi ,Afet durumlarında beslenme ve beslenme sorunları ,Acil yardım ve afet durumlarında enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri ,Yaşlılarda sıklıkla görülen beslenme sorunları ,Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinimleri ,Engelli bireylerde görülen beslenme bozuklukları ve sorunları ,Engelli bireylerin besin ve besin ögeleri gereksinimi ,Okul öncesi, okul dönemi çocuklarda ve adölesanlarda beslenme sorunları ,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel durumlarda beslenme sorunlarını öğrenir. | 1, 11, 14 | A |
Özel durumlarda enerji ve besin ögeleri gereksinimini öğrenir. | 1, 11, 14 | A |
Özel durumlarda beslenme tedavisini planlar. | 1, 11, 14 | A |
Özel durumlarda sağlığın korunması ve geliştirmesine yönelik bilgi ve beceri edinir. | 1, 11, 14 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşçilerde beslenme sorunları ve yönetimi | |
2 | İşçilerde enerji ve besin ögeleri gereksinimleri | |
3 | Sporcularda enerji, besin ögeleri ve sıvı gereksinimi | |
4 | Antrenman/müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenme ile besin destekleri kullanımı | |
5 | Vejetaryen diyetler ve beslenme yönünden değerlendirilmesi | |
6 | Afet durumlarında beslenme ve beslenme sorunları | |
7 | Acil yardım ve afet durumlarında enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri | |
8 | Yaşlılarda sıklıkla görülen beslenme sorunları | |
9 | Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinimleri | |
10 | Engelli bireylerde görülen beslenme bozuklukları ve sorunları | |
11 | Engelli bireylerin besin ve besin ögeleri gereksinimi | |
12 | Okul öncesi, okul dönemi çocuklarda ve adölesanlarda beslenme sorunları | |
13 | Öğrenci proje sunumları | |
14 | Öğrenci proje sunumları |
Kaynak |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |