Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOİSTATİSTİK2+022
Ders Programı Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Olcay ÖZEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBiyoistatistik ile ilgili temel bilgileri vermek ve gelecek yıllardaki araştırma derslerine temel oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik
,Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve Gösterilmesi,Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik Ortalamalar,Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan Ortalamalar,Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve Ölçüleri,Tanımlayıcı İstatistik: Problem Çözümü,Normal Dağılım ve Özellikleri,Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım Uygulamaları,Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının Tahmini,Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının Tahmini,İstatistik İlişki Analizine Giriş ,Araştırma Aşamaları ve Araştırmada Etik ,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tanımsal istatistikleri yorumlayabilmesi1, 2, 4A
2. Tablo ve grafikleri yorumlayabilmesi1, 15, 4A
3. Değişkene ve değişkenlere ait verileri belirleyebilmesi1, 3, 4A
4. Normal dağılım verilerini yorumlayabilmesi1, 3, 4A
5. Hipotez yazabilmesi1, 2, 4A
6. Örneklem sayısı hesaplayabilmesi1, 15, 2, 4A
7. İstatistik İlişki Analizi hakkında temel kavramları bilir.1, 2, 4A
8. Normal Dağılım ve Özelliklerini bilir.1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İstatistiğin Tanımı – İstatistik Metodolojisinin Başlıca Evreleri - Tıp ve Sağlık Bilimlerinde İstatistik
Kaynak 1 Sayfa 6
2Veri Toplama ve Verilerin Düzenli Hale Getirilmesi ve GösterilmesiKaynak 1 Sayfa 7-10
3Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Merkezi Eğilim Ölçüleri: Ortalamalar – Analitik OrtalamalarKaynak 1 Sayfa 10-27
4Ortalamalar (devamı) : Analitik Olmayan OrtalamalarKaynak 1 Sayfa 10-27
5Tanımlayıcı İstatistik (devamı): Değişkenlik ve Ölçüleri – Çarpıklık ve ÖlçüleriKaynak 1 Sayfa 10-27
6Tanımlayıcı İstatistik: Problem ÇözümüKaynak 1 Sayfa 10-27
7Normal Dağılım ve ÖzellikleriKaynak 2 Sayfa 107-124
8Normal Dağılım (devamı): Standart Normal Dağılım – Normal Dağılım UygulamalarıKaynak 2 Sayfa 107-124
9Tümevarımlı İstatistik Analize Giriş: Örnekleme ve Örnekleme Teknikleri: Basit Rastlantısal Örnekleme: Anayığın Ölçülerinin TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
10Basit Rastlantısal Örnekleme (devamı): Anayığın Ortalamasının TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
11Basit Rastlantısal Örnekleme: (devamı): Anayığın Oranının TahminiKaynak 2 Sayfa 107-124
12İstatistik İlişki Analizine Giriş Kaynak 2 Sayfa 107-124
13Araştırma Aşamaları ve Araştırmada Etik Ders Notları
14Genel TekrarDers Notları
Kaynak
Ders notları, konu ile ilgili Web siteleri, power point sunumları
1- Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (2012). Biyoistatistik, İstanbul: Hatipoğlu Yayınları. 2- M.Şenocak, M. (2014). Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri, İstanbul: Çağlayan Kitabevi 3- Prof. Dr. Osman Hayran, Prof. Dr. Hanefi Özbek (2017), "Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler (SPSS Uygulama Örnekleri ile Genişletilmiş 2. Baskı)"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu