Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EATOLOJİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal BÜYÜKUSLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eatoloji dersinin amacı; yeme bilimini yeme öncesi, sırasında ve sonrası olmak üzere incelemek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eatoloji ile ilgili genel kavramlar,Gıda sistemleri ,Ekoloji ve besin ilişkisi ,Beslenmenin karbon ve su ayak izi; karbon ayak izi düşük diyet planlaması ,Gıda egemenliği ,Fonksiyonel ve geleneksel besinler ,Geleceğin alternatif besinleri ve laboratuvar üretimi (yapay) besinler ,Yeme işlevinin metabolik süreçleri ,Yetersiz beslenmeye neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri ,Aşırı beslenmeye (obeziteye) neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri ,Gıda israfı ve atıkları, Endüstrileşme sürecinin gıda tüketimi ve sağlıklı beslenme üzerine etkileri , Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ,Ülkemizde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeme bilimini bir bütün olarak değerlendirebileceklerdir. | 1, 14, 2 | A, C |
Üretimden tabağa tüm gıda süreçlerini değerlendirebileceklerdir. | 1, 14, 2 | C |
Sağlıklı gıda ve dengeli-yeterli beslenme ilişkisini sürdürülebilirlik açısından değerlendirebileceklerdir. | 1, 14, 2 | A, C |
Dünyada ve ülkemizde gıda ve beslenme sorunlarını değerlendirip çözüm önerilerini tartışabileceklerdir. | 1, 14, 2 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Eatoloji ile ilgili genel kavramlar | |
2 | Gıda sistemleri | |
3 | Ekoloji ve besin ilişkisi | |
4 | Beslenmenin karbon ve su ayak izi; karbon ayak izi düşük diyet planlaması | |
5 | Gıda egemenliği | |
6 | Fonksiyonel ve geleneksel besinler | |
7 | Geleceğin alternatif besinleri ve laboratuvar üretimi (yapay) besinler | |
8 | Yeme işlevinin metabolik süreçleri | |
9 | Yetersiz beslenmeye neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri | |
10 | Aşırı beslenmeye (obeziteye) neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri | |
11 | Gıda israfı ve atıkları | |
12 | Endüstrileşme sürecinin gıda tüketimi ve sağlıklı beslenme üzerine etkileri | |
13 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | |
14 | Ülkemizde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |