Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
ANATOMİ I 2+0 2 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi Verenler Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Öğr.Gör. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Gülsüm Buse ŞENOL, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, lokomotor, sindirim ve dolaşım sistemleri hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar,Hareket Sistemi Genel Bilgisi,Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri,Üst Ekstremite Kas ve Damarları,Alt Ekstremite Kemik ve Eklem,Alt Ekstremite Kas ve Damarları,Columna Vertebralıs,Thorax Duvarı,Cranıum,Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri,Karın ve Sırt Kasları,Kalp ve Perıcardıum,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar,Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilir. 1, 5, 8 A, B
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilir. 1, 5, 8 A, B
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklayabilir. 1, 5, 8 A, B
İnsan vücudunu oluşturan yapılar hakkında pratik uygulamalar yapabilir. 1, 5, 8 A, B
Karın ve göğüs boşluğu kafatası bölgesindeki yapıları gösterebilir. 1, 5, 8 A, B
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterebilir. 1, 5, 8 A, B
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Anatomiye Giriş ve Temele Kavramlar Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2 Hareket Sistemi Genel Bilgisi Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3 Üst Ekstremite Kemik Ve Eklemleri Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4 Üst Ekstremite Kas ve Damarları Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5 Alt Ekstremite Kemik ve Eklem Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6 Alt Ekstremite Kas ve Damarları Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7 Columna Vertebralıs Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8 Thorax Duvarı Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9 Cranıum Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10 Cranıum, Boyun Kasları ve Boyun Üçgenleri Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11 Karın ve Sırt Kasları Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12 Kalp ve Perıcardıum Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13 Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14 Periferik Dolaşım-Büyük Damarlar Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynaklar
Ders notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 14 2 28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 4 5 20
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 26 26
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 123
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu