Öğrencilere klinik beslenme uygulamaları konularında yapılmış ilişkin İngilizce yayınları izleme, tarama, Türkçe’ye çevirme ve yorumlama pratiği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çevirinin temel kuramları,Basit cümle çevirileri,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.),Basit cümle analizi,Mesleki literatür tarama,Mesleki literatür tarama,Mesleki literatür tarama,Mesleki literatür tarama,Literatür okuma,Literatür okuma,Literatür değerlendirme,Literatür değerlendirme,Literatür değerlendirme,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Beslenme ve Diyetetik alanındaki önde gelen uluslararası kaynaklara erişir, literatür taramasını yapar ve yorumlar.
10, 16, 8, 9
A, E
2. Mesleki terimlerin ingilizce dilinde karşılığını bilir.
A
3. Arama motorları aracılığıyla klinik uygulamalara, vaka çalışmalarına ulaşıp, yorumlar.
16, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çevirinin temel kuramları
Makale okunması
2
Basit cümle çevirileri
Makale okunması
3
Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.)
Makale okunması
4
Basit cümle analizi
Makale okunması
5
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
6
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
7
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
8
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
9
Literatür okuma
Makale okunması
10
Literatür okuma
Makale okunması
11
Literatür değerlendirme
Makale okunması
12
Literatür değerlendirme
Makale okunması
13
Literatür değerlendirme
Makale okunması
14
Genel Değerlendirme
Makale okunması
Kaynak
-İngilizce kitaplar -İngilizce akademik dergi ve yayınlar -Baysal, A., Aksoy, M., Besler, T., Bozkurt, N., Keçecioğlu, S., Mercanlıgil, S., MerdolKutluay, T., Pekcan, G., Yıldız, E. (2011). Diyet El Kitabı (6.Baskı). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi -2. International Nutrition and Dietetics Journals (Euro. J. Clin. Nutr. JADA, Am J Clin Nutr vb.)
---
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
UYGULAMALI BESLENME
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere klinik beslenme uygulamaları konularında yapılmış ilişkin İngilizce yayınları izleme, tarama, Türkçe’ye çevirme ve yorumlama pratiği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çevirinin temel kuramları,Basit cümle çevirileri,Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.),Basit cümle analizi,Mesleki literatür tarama,Mesleki literatür tarama,Mesleki literatür tarama,Mesleki literatür tarama,Literatür okuma,Literatür okuma,Literatür değerlendirme,Literatür değerlendirme,Literatür değerlendirme,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Beslenme ve Diyetetik alanındaki önde gelen uluslararası kaynaklara erişir, literatür taramasını yapar ve yorumlar.
10, 16, 8, 9
A, E
2. Mesleki terimlerin ingilizce dilinde karşılığını bilir.
A
3. Arama motorları aracılığıyla klinik uygulamalara, vaka çalışmalarına ulaşıp, yorumlar.
16, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çevirinin temel kuramları
Makale okunması
2
Basit cümle çevirileri
Makale okunması
3
Cümlenin ögeleri (özne, yüklem, nesne, vb.)
Makale okunması
4
Basit cümle analizi
Makale okunması
5
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
6
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
7
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
8
Mesleki literatür tarama
Makale okunması
9
Literatür okuma
Makale okunması
10
Literatür okuma
Makale okunması
11
Literatür değerlendirme
Makale okunması
12
Literatür değerlendirme
Makale okunması
13
Literatür değerlendirme
Makale okunması
14
Genel Değerlendirme
Makale okunması
Kaynak
-İngilizce kitaplar -İngilizce akademik dergi ve yayınlar -Baysal, A., Aksoy, M., Besler, T., Bozkurt, N., Keçecioğlu, S., Mercanlıgil, S., MerdolKutluay, T., Pekcan, G., Yıldız, E. (2011). Diyet El Kitabı (6.Baskı). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi -2. International Nutrition and Dietetics Journals (Euro. J. Clin. Nutr. JADA, Am J Clin Nutr vb.)
---
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.