Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Temel jeolojik kavramları inşaat mühendisliği öğrencilerine tanıtmak, 2. Öğrencilere, inşaat mühendisliği problemlerinin, jeolojik bilgi bağlamındaki çözümlerini açık ve eleştirel düşünmeleri için ilham vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi,Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği,Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları,Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi,Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar),Doğal afetlere giriş, Depremler,Kütle hareketleri ve heyelanlar,Yüzey suları ve Kıyı süreçleri,Yeraltı suları ve jeolojisi,Baraj ve rezervuar jeolojisi,Tünel jeolojisi,Sondaj tekniği ve korelasyonu,Kent planlamasında mühendislik jeolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders: 1. Öğrencinin dünya yüzeyinin dengesini belirleyen faktörleri anlamasına yardımcı olacaktır. 2. Öğrenci yapı malzemesi olarak kullanılan dünya kaynaklarını daha iyi anlayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi | |
2 | Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği | |
3 | Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları | |
4 | Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi | |
5 | Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar) | |
6 | Doğal afetlere giriş, Depremler | |
7 | Kütle hareketleri ve heyelanlar | |
8 | Yüzey suları ve Kıyı süreçleri | |
9 | Yeraltı suları ve jeolojisi | |
10 | Baraj ve rezervuar jeolojisi | |
11 | Tünel jeolojisi | |
12 | Sondaj tekniği ve korelasyonu | |
13 | Kent planlamasında mühendislik jeolojisi |
Kaynak |
Coduto,P.1996,Geotechnical Engineering: Principles and Practices. California State Polytechnic University, Pomona. Keller,E.A.2000, Introduction to Environmental Geology, PrenticeHall,(Çevirenler,Akyol E .ve Kayabalı K.). Montgomery,C.W.,2003, Environmental Geology, Mc.GrawHill Üşenmez,Ş.1996,Mühendisler için jeoloji, Yozgat Mühendislik Mimarlık Fakültesi, R.D.HoltzandW.D.Kovacs,1981,Introduction to Geotechnical Engineering,PrenticeHall (Çeviren Kamil Kayabalı, Gazi kitabevi) Blyth, F.G.H., and Freitas, M.H., 1984. Geology for Engineers. Arnold International Students’ Edition, London Dennen, W.H., and Moore, B.R., 1986. Geology and Engineering. WCB Publishers, Iowa, USA, 378 p. |
Videolar, Fotoğraflar, Konularla ilgili yapılmış akademik yayınlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 3 | 9 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(9/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Temel jeolojik kavramları inşaat mühendisliği öğrencilerine tanıtmak, 2. Öğrencilere, inşaat mühendisliği problemlerinin, jeolojik bilgi bağlamındaki çözümlerini açık ve eleştirel düşünmeleri için ilham vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi,Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği,Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları,Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi,Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar),Doğal afetlere giriş, Depremler,Kütle hareketleri ve heyelanlar,Yüzey suları ve Kıyı süreçleri,Yeraltı suları ve jeolojisi,Baraj ve rezervuar jeolojisi,Tünel jeolojisi,Sondaj tekniği ve korelasyonu,Kent planlamasında mühendislik jeolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders: 1. Öğrencinin dünya yüzeyinin dengesini belirleyen faktörleri anlamasına yardımcı olacaktır. 2. Öğrenci yapı malzemesi olarak kullanılan dünya kaynaklarını daha iyi anlayabilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi | |
2 | Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği | |
3 | Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları | |
4 | Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi | |
5 | Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar) | |
6 | Doğal afetlere giriş, Depremler | |
7 | Kütle hareketleri ve heyelanlar | |
8 | Yüzey suları ve Kıyı süreçleri | |
9 | Yeraltı suları ve jeolojisi | |
10 | Baraj ve rezervuar jeolojisi | |
11 | Tünel jeolojisi | |
12 | Sondaj tekniği ve korelasyonu | |
13 | Kent planlamasında mühendislik jeolojisi |
Kaynak |
Coduto,P.1996,Geotechnical Engineering: Principles and Practices. California State Polytechnic University, Pomona. Keller,E.A.2000, Introduction to Environmental Geology, PrenticeHall,(Çevirenler,Akyol E .ve Kayabalı K.). Montgomery,C.W.,2003, Environmental Geology, Mc.GrawHill Üşenmez,Ş.1996,Mühendisler için jeoloji, Yozgat Mühendislik Mimarlık Fakültesi, R.D.HoltzandW.D.Kovacs,1981,Introduction to Geotechnical Engineering,PrenticeHall (Çeviren Kamil Kayabalı, Gazi kitabevi) Blyth, F.G.H., and Freitas, M.H., 1984. Geology for Engineers. Arnold International Students’ Edition, London Dennen, W.H., and Moore, B.R., 1986. Geology and Engineering. WCB Publishers, Iowa, USA, 378 p. |
Videolar, Fotoğraflar, Konularla ilgili yapılmış akademik yayınlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |